شناسهٔ خبر: 66980902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

امام خمینی (ره) در اوج غربت، یک تنه از ارزش‌های اسلام دفاع کرد

سارا سلطانی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: رژیم پهلوی سعی کرد، بردن اسم امام و رساله امام راحل را ممنوع کند اما امام در اوج تنهایی و غربت یک تنه ایستاد و از حق، ارزش‌ها و کیان اسلام دفاع کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه ۱۲ خرداد ماه در حاشیه آیین بدرقه کاروان‌های زیارتی مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از شیفتگان مکتب امام راحل در مراسم ارتحال ایشان به نمایندگی از مردم کرمان شرکت می‌کنند.

وی گرامیداشت سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی را یک حرکت فرهنگی دانست و بیان کرد: تکریم و تجلیل از احیاگر دین یک سنت حسنه و مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: رژیم تا دندان مسلح پهلوی که همه قدرت‌های بزرگ آن روز از او پشتیبانی می‌کردند، سعی کرد که بردن اسم امام و رساله امام راحل را ممنوع کند به‌گونه‌ای که در هیچ محفلی، کسی حق بردن اسم امام(ره) را نداشت اما امام در اوج تنهایی و غربت یک تنه ایستاد و از حق و ارزش‌ها و کیان اسلام دفاع کرد.

وی با یادآوری تاریخ قبل از انقلاب اظهار کرد: اگر کار برای خدا باشد، خدا خودش به انسان امید می‌دهد بنابراین هرچند امام راحل در اوج غربت و شبانه از قم به تهران منتقل شد ولی روح امام راحل به قدری بلند بود که برای شاه پشیزی ارزش قائل نبود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: انتقال امام از ترکیه به عراق و همچنین اخراج ایشان از عراق و کویت اجازه ورود امام را به کشورش نداد از دیگر غربت‌های امام خمینی (ره) هستند اما وقتی خدا بخواهد کسی را بزرگ کند بر سنگ‌های بیابان اسمش را حک می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما