شناسهٔ خبر: 66979556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشتادمین سفر شهرستانی استاندار فارس با ۱۵ مصوبه

استاندار فارس در دومین دور از سفر‌های شهرستانی خود، با سفر به شهرستان نی ریز میزان پیشرفت مصوبات اولین سفر را ارزیابی کرد و برای توسعه بیشتر شهرستان، ۱۵ مصوبه جدید را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

محمدهادی ایمانیه در پایان سفر به شهرستان نی ریز در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از مهمان‌نوازی امام جمعه این شهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر روسای ادارات شهرستان گفت: مردم شهرستان نی ریز همواره پای کارِ انقلاب و نظام بوده اند؛ نی ریز از دیرباز به دیانت و اصالت مشهور بوده است.

استاندار فارس با بیان اینکه ۱۵ مصوبه سفر اول، بیش از شصت درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: در جلسه امروز شورای اداری شهرستان، موانع پیش روی تکمیل صد درصدی این مصوبات بررسی و برای تکمیل آن مصوبات جدیدی اتخاذ شد تا با پیگیری‌های مدیران شهرستانی اکثریت آن تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

ایمانیه با اشاره به درخواست‌های مردم که از طریق امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، خاطرنشان ساخت: ۱۵ مصوبه جدید که بیشترین اولویت و خواسته مردم شهرستان بود را امروز نهایی کردیم.

او با بیان اینکه میزان تحقق مصوبات و میزان اجرای آن‌ها به فرمانداران شهرستان‌ها بازمی گردد، افزود: مدیران کل استانی برای هر ۳۷ شهرستان یکسان هستند پس سماجت در پیگیری، افزایش تحقق مصوبات را در پی دارد.
 
 پروژه نهضت ملی جهش مسکن نی ریز به نام سیدالشهدای خدمت؛ آیت سید ابراهیم رئیسی نامگذاری شد

رئیس شورای مسکن استان در بخش دیگر سخنان خود از بازدید میدانی خود از طرح نهضت ملی جهش مسکن نی ریز خبر داد و گفت: امروز، این طرح ارزشمند که با درایت رئیس جمهور فقید اجرایی شد، بنام سیدالشهدای خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامگذاری شد.

او افزود: پیمانکار پروژه متعهد شده است تا پایان سال جاری قریب به ۱۴۰۰واحد را تکمیل و تحویل متقاضیان دهد.

ایمانیه به تامین مسکن در قطرویه هم واکنش نشان داد و گفت: در خصوص حل مشکل تامین مسکن در این شهر، مقرر کردم امروز جلسه‌ای تشکیل و تصمیماتی در جهت حل آن اتخاذ شود.

استاندار فارس با اشاره به نیاز فنس کشی اطراف منطقه حفاظت شده بهرام گور، نیز گفت: این منطقه نیاز به ۳۰ کیلومتر حفاظ گذاری دارد که مقداری از آن توسط محیط زیست انجام می‌شود؛ برای مابقی این طرح تمام سازمان‌های استانی به میدان خواهند آمد تا در کمترین زمان ممکن این مسئله نیز مرتفع شود.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود درمانگاه شبانه روزی این شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: باتوجه به اینکه بیمارستان نی ریز خارج از شهر قرار داد، ضرورت وجود درمانگاه در شهر محسوس است لذا دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریع‌تر موضوع را تعیین تکلیف کند، چرا که هلال احمر آمادگی فعال سازی این مرکز درمانی را دارد.

او افزود: درمانگاه شبانه روزی برای قطرویه و مشکان نیز تا پایان هفته آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با مشارکت شرکت فولاد غدیر نی ریز فعال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تامین بخشی از منابع مالی تکمیل بزرگراه نی ریز به سیرجان با قانون مولدسازی انجام می‌شود، به تامین آب و برق برای صنایع شهرستان اشاره کرد و گفت: با استفاده از خط انتقال آب از خلیج فارس، موضوع آب را حل می‌کنیم و برای تامین برق از انرژی خورشیدی بهره خواهیم برد.

استاندار فارس در پایان سخنان خود تامین آب اسلام آباد و ایجاد آبخیزداری در این منطقه را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان ساخت: با احداث آبخیزداری در این منطقه علاوه بر تامین ۵۵ میلیون مترمکعب آب، شاهد کنترل سیلاب‌های فصلی نیز خواهیم بود؛ برای تحقق این مهم، بسیج سازندگی، شهرداری و منابع طبیعی مشارکت خواهند کرد.

استاندار فارس در این سفر با تعدادی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان نی ریز نیز بی واسطه گفتگو و برای حل مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد.

نظر شما