شناسهٔ خبر: 66969509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هشتادمین سفر شهرستانی استاندار فارس با ۱۵ مصوبه

استاندار فارس گفت: در دومین دور از سفرهای شهرستانی با سفر به شهرستان نی‌ریز میزان پیشرفت مصوبات اولین سفر ارزیابی شد و برای توسعه بیشتر شهرستان، ۱۵ مصوبه جدید تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمدهادی ایمانیه امروز_ شنبه دوازدهم خرداد_ در پایان سفر به شهرستان نی‌ریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم شهرستان نی‌ریز همواره پای کارِ انقلاب و نظام بوده‌اند؛ نی‌ریز از دیرباز به دیانت و اصالت مشهور بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ مصوبه سفر اول، بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: در جلسه امروز شورای اداری شهرستان، موانع پیش روی تکمیل صد درصدی این مصوبات بررسی و برای تکمیل آن مصوبات جدیدی اتخاذ شد تا با پیگیری‌های مدیران شهرستانی اکثریت آن تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

استاندار فارس با اشاره به درخواست‌های مردم که از طریق امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، خاطر نشان کرد: ۱۵ مصوبه جدید که بیشترین اولویت و خواسته مردم شهرستان بود، امروز نهایی شد.

ایمانیه با بیان اینکه میزان تحقق مصوبات و میزان اجرای آن‌ها به فرمانداران شهرستان‌ها ارجاع می‌شود، تصریح کرد: مدیران کل استانی برای هر ۳۷ شهرستان یکسان هستند پس سماجت در پیگیری، افزایش تحقق مصوبات را در پی دارد.

پروژه نهضت ملی جهش مسکن نی ریز به نام سیدالشهدای خدمت؛ آیت سید ابراهیم رئیسی نامگذاری شد

رئیس شورای مسکن استان فارس در بخش دیگر سخنان خود از بازدید میدانی خود از طرح نهضت ملی جهش مسکن نی‌ریز اظهار کرد: امروز، این طرح ارزشمند که با درایت رئیس جمهور فقید اجرایی شد، به نام سیدالشهدای خدمت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نامگذاری شد.

ایمانیه افزود: پیمانکار پروژه متعهد شده است تا پایان سال جاری قریب به ۱۴۰۰ و احد را تکمیل و تحویل متقاضیان دهد.

وی به تأمین مسکن در شهر قطرویه اشاره و اضافه کرد: در خصوص حل مشکل تأمین مسکن در این شهر، مقرر شد جلسه‌ای تشکیل و تصمیماتی در جهت حل آن اتخاذ شود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به نیاز فنس کشی اطراف منطقه حفاظت شده بهرام گور، تاکید کرد: این منطقه نیاز به ۳۰ کیلومتر حفاظ گذاری دارد که مقداری از آن توسط محیط زیست انجام می‌شود و برای مابقی این طرح تمام سازمان‌های استانی به میدان خواهند آمد تا در کمترین زمان ممکن این مسئله نیز مرتفع شود.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص درمانگاه شبانه روزی این شهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان نی ریز خارج از شهر قرار داد، ضرورت وجود درمانگاه در شهر محسوس است. لذا دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریع‌تر موضوع را تعیین تکلیف کند. چرا که هلال احمر آمادگی فعال سازی این مرکز درمانی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: درمانگاه شبانه روزی برای قطرویه و مشکان نیز تا پایان هفته آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با مشارکت شرکت فولاد غدیر نی ریز فعال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تأمین بخشی از منابع مالی تکمیل بزرگراه نی ریز به سیرجان با قانون مولدسازی انجام می‌شود، به تأمین آب و برق برای صنایع شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با استفاده از خط انتقال آب از خلیج فارس، موضوع آب را حل می‌کنیم و برای تأمین برق از انرژی خورشیدی بهره خواهیم برد.

ایمانیه در پایان سخنان خود تأمین آب اسلام آباد و ایجاد آبخیزداری در این منطقه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: با احداث آبخیزداری در این منطقه علاوه بر تأمین ۵۵ میلیون مترمکعب آب، شاهد کنترل سیلاب‌های فصلی نیز خواهیم بود که برای تحقق این مهم، بسیج سازندگی، شهرداری و منابع طبیعی مشارکت خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، استاندار فارس در این سفر با تعدادی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان نی ریز نیز بی واسطه گفت‌وگو و برای حل مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد.

نظر شما