شناسهٔ خبر: 66978978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سناتور پاکستانی: نامه رهبر ایران فراخوان راهبردی برای تقویت مقاومت فلسطین است

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده مجلس سنای پاکستان تداوم اعتراضات دانشگاهیان ایالات متحده علیه جنایات رژیم اسرائیل را تاریخ‌ساز دانست و گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به دانشجویان آمریکایی یک فراخوان راهبردی برای ایجاد انگیزه در جوانان غربی و تقویت بنیان‌های ایدئولوژیک و اخلاقی مقاومت فلسطین است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سناتور علامه ناصر عباس جعفری طی بیانیه‌ای در واکنش به نامه اخیر حضرت آیت‌الله امام سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکا، اظهار داشت: این نامه در واقع یک فراخوان راهبردی و قابل تأمل با هدف ایجاد انگیزه در نسل جوان غرب و مشروعیت بخشیدن و تقویت بنیان‌های ایدئولوژیک و اخلاقی مقاومت فلسطین است.

وی افزود: برانگیختن ارزیابی منطقی از مناقشه (رژیم) اسرائیل و فلسطین و الهام بخشیدن به موج جدیدی از همبستگی با آرمان‌های فلسطین از دیگر پیامدهای موثر نام رهبر معظم انقلاب ایران است.

این سناتور پاکستانی، موضع اخلاقی دانشجویان آمریکا علیه جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل را تاریخ ساز دانست و اظهار داشت: در نامه آیت‌الله خامنه‌ای به حمایت بی دریغ ایالات متحده از رژیم اسرائیل و استمرار سیاست دفاع از صهیونیست‌ها انتقاد شده است و آن را در جنایات علیه فلسطینی ها دخیل می‌داند.

وی گفت: روایت این نامه به دنبال تغییر دیدگاه ها و جلب بیشتر حمایت های بین المللی از آرمان‌های فلسطین است و اینکه دفاع فلسطینیان از میهن خود و تعیین سرنوشت را نباید به تروریسم تشبیه کرد.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان افزود: رهبر معظم انقلاب ایران در تعامل مستقیم با دانشجویان آمریکایی، همبستگی آنان را با فلسطین تایید و تمجید می‌کنند و اقدامات این دانشگاهیان را بخشی از «جبهه مقاومت» جهانی علیه ظلم و وحشیگری رژیم صهیونیستی می‌دانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته در نامه‌ای خطاب به دانشجویان با وجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند.

نظر شما