شناسهٔ خبر: 66978939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاشیه‌نگاری مهر؛

نخستین نامزد دولتی در وزارت کشور/ بازار داغ گمانه‌زنی‌ها

نفیسه عبدالهی / زهرا علیدادی

ماراتن ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به روز چهارم رسید و هر لحظه خبر می‌رسید که فلانی می‌آید و دیگری قصدی برای ثبت‌نام ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماراتن ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به روز چهارم رسید.

پیش از آغاز رسمی ثبت‌نام‌ها، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران آماده بودند و بازار گمانه‌زنی‌ها داغ بود و می‌گفتند فلانی ظهر می‌آید و دیگری فردا. در این میان، فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان در روز چهارم آغاز شد. ساعت حدود ۸ و ربع بود که از بیرون خبر آمد وزیر ارشاد در راه است؛ دقایقی از این خبر نگذشته بود که محمدمهدی اسماعیلی با همراهی محسن منصوری و میثم نیلی وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

در این میان همه تصور می‌کردند که منصوری هم قصد دارد ثبت نام کند؛ از منصوری پرسیدیم شما هم ثبت‌نام می‌کنید که قاطعانه گفت نه؛ همراه اسماعیلی آمده‌ام.

ساعت ۸ و نیم نشده بود که مسعود زریبافان هم شناسنامه به دست وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد. از او پرسیدم کاندیدای پوششی هستید که گفت نه. محمد علی‌آبادی که زمانی رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس سازمان تربیت بدنی بود، زریبافان را در فرآیند ثبت‌نام همراهی کرد.

احمدی‌نژاد روی موج انتخابات

از ساعت ۹ صبح زمزمه‌هایی مبنی بر حضور احتمالی محمود احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات وزارت کشور برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به گوش می‌رسید. در این میان، تصاویر و فیلم‌هایی از حرکت احمدی‌نژاد به سمت وزارت کشور با همراهی افرادی چون جوانفکر و شیخ الاسلامی در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

پیش از آنکه احمدی‌نژاد به وزارت کشور برسد، مسعود زریبافان که در دولت دهم معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، ثبت‌نام خود را نهایی کرد.

بعد از زریبافان، نوبت به حسین افشارزاده (آجودان احمدی نژاد) برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری شد.

در ادامه از بیرون از وزارت کشور خبر رسید که احمدی‌نژاد وارد وزارت کشور شده است، البته حدود نیم ساعت طول کشید تا وی به ستاد انتخابات وزارت کشور بیاید؛ ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه بود که او با همراهی چند تن از نزدیکانش از جمله احمد علیرضابیگی وارد ستاد انتخابات شد.

چند دقیقه‌ای طول کشید تا احمدی‌نژاد رو به دوربین‌های مختلف و شناسنامه به دست عکس بگیرد و حوالی ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه صبح بود که احمدی‌نژاد مدارک خود را برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری تحویل داد.

در این میان خبر رسید که اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز قرار است امروز به وزارت کشور بیاید که باید منتظر ماند و دید می‌آید یا خیر؟

مابقی حرفم را بدون میکروفون می‌گویم!

با این حال حواشی حضور احمدی نژاد در وزارت کشور به همین جا ختم نشد؛ میکروفون وی بعد از ۵ دقیقه قطع شد تا او هم مانند سایر داوطلبان از ۵ دقیقه فرصت خود استفاده کند، با این حال احمدی نژاد بعد از اتمام زمانش و قطع میکروفون گفت: «اشکالی ندارد مابقی حرفم را بدون میکروفون می‌گویم!»

گویا امروز، روز ثبت‌نام نزدیکان احمدی‌نژاد بود؛ هیاهوی ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد تمام نشده بود که صادق خلیلیان که وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم بود، به وزارت کشور آمد و ثبت نام کرد.

امروز ستاد انتخابات روز شلوغی را به خود دید و داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پشت سر هم به صحنه آمدند؛ سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، سرتیپ ایرج شاهوردی، یکی از فرماندهان سابق نیروی زمینی ارتش و محمود صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشتند و پس از ثبت‌نام از برنامه‌های خود سخن گفتند.

بهارستان‌نشینان در سودای فتح پاستور

روز گذشته چند تن از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که امروز هم حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس یازدهم داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم نیز یکی دیگر از افرادی بود که داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد؛ خبرنگاران از او پرسیدند که خودت رو معرفی کن که محفوظی در پاسخ به آنان گفت: «بعد از بهار، تابستان می‌آید؛ بهار تمام شده و ۲۶ خرداد سالروز تولدم است، با تولد من بهار تقریباً تمام می‌شود و تابستان، فصل پرثمر می‌رسد که امیدوارم مردم بهره آن را ببرند؛ در این میان بود که برخی از اصحاب رسانه خطاب به محفوظی گفتند، تولدت مبارک!

در ادامه محفوظی در جمع خبرنگاران حضور یافت و خود را جوان‌ترین داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تا این لحظه دانست و شعری از فردوسی خواند و گفت: «نبینی که با گرز سام آمدست / ‏‬ جوانست و جویای نام آمدست

شهریار حیدری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی هم نفر بعدی بود که وارد ستاد انتخابات کشور شد و ثبت نام کرد. ثبت نام نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری تمامی نداشت و محمدرضا پورابراهیمی با همراهی اسدالله بادامچیان وارد ستاد انتخابات شد و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد. بعد از پورابراهیمی، حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی هم ثبت نام کرد.

ثبت‌نام وزیر دولت اصلاحات

در ادامه علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و تاکید کرد: تابع جبهه اصلاحات هستم.

بعد از صوفی، نوبت به محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم رسید که وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

در این میان، سیامک ره‌پیک، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان و هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از فرآیند ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کردند.

در نهایت سید غنی نظری، نماینده خلخال و کوثر در مجلس یازدهم و جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر در مجلس نهم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند و به این ترتیب روز شلوغ ثبت‌نام‌ها به پایان رسید.

نظر شما