شناسهٔ خبر: 66977067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

امروز هم ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز سیزدهم خرداد در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

در روزهای گذشته آقایان سعید جلیلی، علی لاریجانی، عبدالناصر همتی، مصطفی کواکبیان، محمد خوش‌چهره، قدرتعلی حشمتیان، محمدرضا صباغیان، محمود احمدی بیغش، عباس مقتدایی، سیداحمد رسولی‌نژاد، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، وحید حقانیان، فداحسین مالکی، حبیب‌الله دهمرده، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی و خانم زهره الهیان در انتخابات ثبت‌نام کردند.

فردا آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان ریاست‌جمهوری است و پس از آن، شورای نگهبان به مدت یک هفته وارد فرایند بررسی صلاحیت‌ها خواهد شد. انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز پس از فرجه دو هفته‌ای تبلیغات نامزدها، در روز جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود. 

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری را در ادامه می‌خوانید.

وزیر ارشاد در انتخابات ثبت‌نام کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.  اسماعیلی متولد سال ۵۴ در کبودر‌آهنگ و دارای دکترای علوم سیاسی است.

 او در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان وزیر فرهنگ پیشنهادی دولت سیزدهم توسط شهید رئیسی به مجلس معرفی شد و توانست موافقت نمایندگان برای سکانداری این وزارتخانه را به‌دست آورد.

امروز منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و میثم نیلی برادر داماد شهید رئیسی، او را در ستاد انتخابات همراهی کردند.

اسماعیلی پس از ثبت‌نام به خبرنگاران گفت: مردم نمی‌خواهند چرخه واردات ادامه یابد، بلکه می‌خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه یابد. 

او با تاکید بر اینکه مردم دیپلماسی مقاومت می‌خواهند، نه دیپلماسی التماسی، اظهار کرد: مردم امتداد دولت رئیسی را می‌خواهند. امید مستضعفان نباید به ناامیدی تبدیل شود. شعار محوری بنده این است: خدمت ادامه دارد. 

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

زریبافان هم کاندیدای انتخابات شد

مسعود زریبافان معاون احمدی‌نژاد امروز دومین داوطلبی بود که به وزارت کشور آمد. علی‌آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی او را در ثبت‌نام انتخابات همراهی کرد.

زریبافان سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شده است. او مهندس عمران است و سابقه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد. 

زریبافان به خبرنگاران گفت: دولت من دولت جمهوری اسلامی ایران است با دوبال جمهوریت و اسلامیت و با وظایف و اختیارات تعیین شده در فصل نهم قانون اساسی. من دولت خود را دولت خدمت و مجاهدت برای حل مشکلات مردم می‌نامم.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

از ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات بی‌خبرم!

خبرنگار باشگاه خبرنگاران در حاشیه ثبت‌نام زیبافان از علی‌آبادی درباره حضور احمدی‌نژاد در رقابتهای انتخاباتی سوال کرد که وی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت خبر ندارم!

<div id="video-display-embed-code_19387627"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8747165/19387627?width=400&height=300"></script></div>

حضور دژبان سابق ارتش در ستاد انتخابات کشور 

حسین افشارزاده دژبان سابق ارتش و آجودان رئيس دولت نهم و دهم نیز امروز پا به رقابتهای ریاست جمهوری گذاشت و اسم خود را در میان داوطلبان انتخابات ثبت کرد. افشارزاده در مهلت قانونی سخنرانی خود در جمع خبرنگاران تنها به تشكر از آنان بسنده كرد و از وزارت كشور خارج شد.
 
انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

نام‌نویسی نماینده سابق بابل در رقابتهای انتخاباتی

حسینعلی قاسم‌زاده نماینده ادوار مجلس هم داوطلب دیگری است که امروز به خیابان فاطمی آمد. او در دوره‌های پنجم تا هفتم مجلس نماینده بابل بود. قاسم زاده می‌گوید: در صورت توفیق در عرصه رقابت و رفاقت تلاش می‌کنم همه از زندگی عزتمندانه بهره‌مند شوند.

این داوطلب انتخابات تاکید دارد که تلاش مجدانه در جهت حاکمیت قانون خواهد داشت، چرا که بهترین عامل تضمین‌کننده عدالت اجتماعی و مایه دسترسی همگان به حق و حقوقشان است.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری 

 محمود احمدی‌نژاد هم پس از چند روز خبرسازی درباره آمدن یا نیامدن امروز تصمیم گرفت به جمع رقبای انتخاباتی بپیوندد. جوانفکر، شیخ‌الاسلام، مرتضی تمدن، ثمره هاشمی و علیرضابیگی افرادی بودند که او را در ساختمان وزارت کشور همراهی کردند. با ثبت نام احمدی نژاد تعداد کاندیدا‌های انتخابات تا این لحظه به ۲۲ نفر رسید.

 احمدی‌نژاد به خبرنگاران گفت که همواره در ارتباط وسیع با اقشار مردم بوده و شرایط را دنبال میکند. او میگوید حتی آنانکه توانمندی اقتصادی دارند از این شرایط ناراحتند.

این کاندیدای انتخابات تاکید دارد همه مسائل کشور با استفاده از ظرفیتها در پرتو زیست مسالمت آمیز با جهان حل شدنی است و می توان دوره شکوهمندی و وحدت و پیشرفت کشور را رقم زد.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری
<div id="video-display-embed-code_19388151"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8747165/19388151?width=400&height=300"></script></div>

فعال اصلاح‌طلب داوطلب کاندیداتوری انتخابات شد

محمود صادقی فعال اصلاح‌طلب هم دقایقی پیش به ساختمان وزارت کشور رسید و اعلام کاندیداتوری کرد. صادقی مدرس دانشگاه تربیت مدرس است و نمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره دهم مجلس را در کارنامه سوابق خود دارد.

صادقی هم به اصاحاب رسانه گفت: کشور  با بحرانهای متعددی روبروست که ریشه در نظام حکمرانی دارد و نه تنها فرصتهای پیشرفت را از بین برده بلکه باعث ناکامی ملت ایران در آرمانهای انقلاب شده است.

این فعال اصلاح طلب با تاکید بر اینکه با آگاهی از محدودیتهای موجود و با اتکا به مردم وفادار تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته است، بیان کرد: احترام به حقوق مرد و زن  از هر قوم و نژاد و حق حاکمیت قانون و مشارکت مردم و ویژگی های رنگین کمانی مردم پیش نیاز اصلاحات است. او شعار انتخاباتی خود را توسعه پایدار و متوازن بر محور علم و تولید ملی و عدالت اعلام کرد.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

وزیر سابق کشاورزی هم آمد

صادق خلیلیان وزیر پیشین جهاد کشاورزی هم برای انتخابات اعلام کاندیداتوری کرد. خلیلیان در انتخابات ریاست جمهوری  سالهای ۹۲ و ۹۶  نام‌نویسی کرده بود. این داوطلب هم اعلام کرد: باید با تشکیل دولت مقتدر و پایبندی به مبانی انقلاب مشکلات را جبران کنیم و در این مسیر به رئیس‌جمهوری توانمند، عدالت‌گرا و فسادستیز نیاز داریم که اقتصاددان باشد.
 
انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

رئیس دانشگاه تهران به جمع داوطلبان انتخابات پیوست

مقیمی رئیس دانشگاه تهران هم بعد از نام‌نویسی پشت تریبون ستاد انتخابات قرار گرفت و گفت: روش و منش شهید رئیسی ادامه خواهد یافت، با این تفاوت که رشته تخصصی بنده در اقتصاد بخش عمومی است، خودم شخصا در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور فرماندهی و هدایت وزارتخانه های مرتبط با بودجه را برعهده میگیرم.

وی با بیان اینکه شعار محوری من دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل است، متذکر شد: تلاشم این است که با ایده های کارآفرینانه به گونه‌ای عمل کنیم که کابینه کارآفرین داشته باشیم، یعنی بتوانیم با استفاده از ظرفیتهای بلااستفاده فرصتها را شناسایی کنیم.

مقیمی متولد سال ۱۳۵۰ است و از شهریور ۱۴۰۰ ریاست دانشگاه تهران را بر عهده دارد. مقیمی همچنین ریاست مرکز آموزش دیوان محاسبات کشور را در کارنامه سوابق خود دارد.

نتخابات‌ ریاست‌جمهوری

 شاهوردی در انتخابات ثبت‌نام کرد

ایرج سفلی شاهوردی، فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات نیروی زمینی ارتش با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

شاهوردی در نشست خبری پس از ثبت نام در انتخابات اظهار کرد: الان موقعیت به گونه‌ای است که در عرصه دفاع مردم و جان مردم به اقتصاد و مال مردم ورود کردم. سخنان رهبری انقلاب درباره اینکه رئیس جمهور باید با نگاهی فراجناحی عمل کند را مطالعه کردم و به صورت آتش به اختیار وارد شدم.

این داوطلب انتخابات بیان کرد که اگر جامعه به صورت تک قطبی باشد مسیر کشور دورانی شکل می‌شود. فراِیندی ایجاد میکنم که نتوانند افراد شایسته را تغییر دهند. مدرسه حکمرانی ایجاد میکنم تا مسئولان بتوانند مدیریت کنند. از هر استانی یک نفر به عنوان وزیر و یا مسئول در کابینه قرار می‌دهم. همانند سایر ارتشیان که شعارشان ارتش فدای ملت بود از اول با شما پیمان خونین بستم.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

نام‌نویسی یک حقوقدان در رقابتهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری

حسن محمدیاری نماینده پیشین مجلس هم امروز حضور خود در رقابتهای انتخاباتی را اعلام کرد. وی در کارنامه سوابق خود نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال را دارد. این  داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت: اگر کسی احساس مسئولیت می کند و وارد انتخابات میشود باید برنامه داشته باشد. 

وی ادامه داد: ما نمایندگان شهرستان های کم برخوردار در بطن قضایا بودیم. در جامعه با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجهیم.  متاسفانه در فضای مجازی یله و رها گاهی اوقات چارچوب‌ها و خط قرمزها را رعایت نمیکنیم، به خصوص حریم انسانها را. 

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

جوان‌ترین داوطلب انتخابات از آبادان آمد

مجتبی محفوظی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در کارنامه سوابق خود نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آبادان را دارد.

او در ستاد انتخابات گفت: جوانترین نامزد در انتخابات هستم. اگر رئیس‌جمهور شوم افرادی را انتخاب میکنم که قدرت خدمت کردن دارند. دولت من دولت همه است؛ دولت شایسته‌ها و دولت نخبگان و شعار بنده افکار ابکار است که جمع فکر بکر است.

داوطلب انتخابات تاکید کرد: ما در میهن عزیزمان بن بست و مشکل غیرقابل حل نداریم. ما با ایده‌های جدید و نو که به وقتش آن را اعلام می‌کنیم مشکلات معیشتی را حل می‌کنیم و میهن عزیزمان را به قله خواهیم برد.

داوطلبان انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی کاندیدای بعدی انتخابات 

شهریار حیدری نایب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی هم کاندیدای رقابتهای انتخاباتی شد.

حیدری در نشست خبری پس از ثبت‌نامبیان کرد: ژئوپلیتیک ایران در قلب دنیاست و اگر کسی این جغرافیا را درک کند با استعداد‌هایی که خدا به ما داده باید جزو قدرت‌های برتر باشیم. با توجه به تجاربی که در سطوح مختلف مدیریتی داشتم این سرزمین را به خوبی می‌شناسم و قدرت نظام را درک می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه ما یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد منابع جهان را داریم، تاکید کرد: اگر مشکلات مناطق مرزی را حل کنیم نتایجی مثبت بر عمق کشور دارد. کشور ۱۵ همسایه دارد که باید مورد توجه قرار بگیرید. مولفه ما امنیت پایدار و اقتصاد مردم محور است و تمام برنامه‌های بنده براساس مردم‌محوری تعیین شده است.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

صوفی اصلاح‌طلب دومی که امروز کاندیدا شد

علی صوفی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد. وی در دولت اول اصلاحات استاندار گیلان و در دوره دوم وزیر تعاون بود. او هم اکنون دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات است.
 
صوفی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا جبهه اصلاحات از شما حمایت خواهند کرد، گفت: جبهه اصلاحات یک سازوکاری دارد که ابتدا باید کاندیدا‌ها معرفی شوند و بعدا درباره آنان اعلام نظر می‌کنند. در هر صورت بنده تابع جبهه اصلاحات هستم.
 
انتخابات‌ ریاست‌جمهوری
 
<div id="video-display-embed-code_19390244"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8747165/19390244?width=400&height=300"></script></div>

نماینده حزب موتلفه هم وارد وزارت کشور شد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده ادوار مجلس عصر امروز به همراه اسدالله بادامچیان دبیرکل موتلفه اسلامی وارد ستاد انتخابات کشور شد.

پورابراهیمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: مشکل اول کشور تامین نیازهای معیشتی مردم است و باید مجادلات کاذب را کنار گذاشت و از کارشناسان متخصص استفاده کرد. دوم ایجاد انسجام کامل در مدیریت اجرایی کشور و جلوگیری از بخشی نگری است.

او تاکید کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از وضع معیشتی نیست. اینجانب متعلق به تمام مردم ایران هستم و امیدوارم بتوانم خدماتی را برای کشور انجام دهم.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

 میرزایی هم آمد

حسین میرزایی نماینده سابق مجلس برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور آمد. این داوطلب انتخابات گفت: آقای هاشمی با آن هوش و اقتدار سیاسی که داشت، نتوانست مشکل اقتصادی کشور را حل کند. آقای خاتمی با محبوبیتی که در آن سال‌ها پیدا کرد، نتوانست مشکلات کشور را حل کند. احمدی نژاد با جرأت، پرکاری و هوشی که داشت نیز نتوانست مشکلات را برطرف کند. آقای روحانی نیز که به جای خدا، دست نیاز به سوی کدخدا دراز کرد، هم نتواست بر مشکلات فائق بیاید. آقای رئیسی، آن مجاهد شریف عمرش کفاف نداد تا نتیجه کارش مشخص شود.

او افزود: اما آیا می‌توان گفت که همه وزرای اقتصادی و روسای بانک مرکزی و مسئولین گذشته فاسد، بی سواد یا بی عرضه بودند؟! هرگز نمی‌توان چنین قضاوت کرد، پس چرا اوضاع اقتصادی اینگونه است؟ ریل اقتصادی کشور از دولت سازندگی اشتباه گذاشته شده و هیچ کسی نتوانسته آن را اصلاح کند. باید از الگوی توسعه پایدار و اقتصاد لیبرال و سرمایه داری دست برداشت و به الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی و اقتصاد مقاومتی روی آورد.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

حضور قدیری‌ابیانه در ستاد انتخابات 

محمدحسن قدیری‌ابیانه فعال سیاسی و سفیر اسبق ایران در مکزیک هم عضر امروز انتخابات ثبت‌نام کرد. او می‌گوید: باید از باندبازی دست کشید، کسی که می‌خواهد در رأس دولت قرار بگیرد باید صورت مساله را بشناسد و راهکارها را بداند. در بسیاری از موارد ممکن است که رئیس دولت و دولت ناچار شود تصمیمی را به نفع مردم بگیرد، اما محبوبیت خود را از دست بدهد و ما رئیس‌جمهوری می خواهیم که محبوبیت خود را به حل مشکلات ترجیح ندهد.  

قدیری‌ابیانه افزود: انتصابات نباید حزبی و جناحی باشد. باید شفافیت را در کشور دایر کنیم از جمله شفافیت درباره حقوق، باید حقوق همه برای مردم مشخص شود چرا که مردم صاحب اموال هستند. منتها حقوق نظامیان و امنیتی‌ها استثناء است.  شرکت‌های دولتی مثل شستا و بنگاه‌های دولتی باید از کسانی که با واسطه و رابطه منصوب شدند، پاکسازی شوند و این امر جزو برنامه‌های من خواهد بود. 

این فعال سیاسی تاکید کرد: حمایت از تولید و اشتغال و مقابله با فساد از اولویت‌های من است. ریشه فاسد باید خشکانده شود. مثلاً ارز چند نرخی منشا فساد است.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

اعلام کاندیداتوری رضوانی 

غلامحسین رضوانی هم اعلام کاندیداتوری کرد. وی در کارنامه سوابق خود نمایندگی دوره یازدهم مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین قائم‌مقامی سازمان برنامه و بودجه را دارد.

او به خبرنگاران گفت:کسی که پایش به پاستور نرسیده می‌خواهد قانون شکنی کند؛ پایش برسد چه می‌کند. کسانی که باید همواره پاسخگو باشند با تبحر تمام در نقش مطالبه‌گر ظاهر می‌شوند. امام راه امام حسین (ع) را به ما آموخت. یاس آفرین نباید در مملکت درشت‌گویی کند. اگر به قله رسیدن به تاخیر می‌افتد به این دلیل است که بدهکاران ادعای طلبکاری می‌کنند. 

رضوانی بیان کرد: من در چندین نوبت حمایت خود را از آقای رئیسی اعلام کردم و متذکر شدم بعضی از همکاران ایشان از جنس ایشان نیستند. باید توجه کرد که اسیر فضای قدرت‌طلبان مقدس نما نشویم.  ما در این مقطع باید از مسئولینی استفاده کنیم که از جنس مردم هستند. اولویت من مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در بین مردم لانه کرده است.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

محمد شریعتمداری هم آمد

محمد شریعتمداری سیاستمدار اصلاح طلب و از وزرای دولت‌های اصلاحات و اعتدال با حضور در وزارت کشور جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وزنه حضور اصلاح‌طلبان در این عرصه را سنگین‌تر کرد.

او در جمع خبرنگاران گفت: یکبار برای همیشه، برای بهبود کیفیت زندگی مردم باید درگیری‌ها و نزاع‌های بنیاد برکن بین گروه‌های اثرگذار بر عرصه سیاست و قدرت که در کنار فشار‌های بدخواهان خارجی منافع مردم و کیان کشور را به خطر انداخته و موجب شکست سیاست‌ها می‌شود، توقف یابد.

او بیان کرد: وعده می‌دهم که برای تحقق این هدف به پشتوانه سال‌ها همکاری با گرایشات مختلف سیاسی و رویکرد میاندارانه‌ای که مشی گفتمانی و عملی اینجانب بوده است، اختیارات رئیس جمهوری را به گونه‌ای به کار خواهم گرفت که بازیگران موثر بر سیاست، توان خود را علیه منافع مردم در دعوا‌ها و پنجه کشیدن‌ها تلف نکنند.

شریعتمداری تاکید کرد: شایستگان را در عرصه اداره کشور  به کار خواهم گرفت که به فرموده مولای متقیان علی (ع) «تقدم افاضل بر اراذل» حق واقعی مردم بر حاکمان است و من این حق را ادا خواهم کرد.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

نام‌نویسی نظری‌خانقاه  در انتخابات

سید غنی نظری خانقاه نماینده مجلس دوازدهم با همراهی سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم برای ثبت‌نام در انتخابات وارد ستاد انتخابات شد.

نظرى خانقاه گفت: در راستاى عمل به فرامين مقام معظم رهبرى مبنى بر پرشور كردن مشاركت پا به صحنه گذاشته‌ام.  از نعمت اسلام و ولايت از دور افتاده‌ترین روستا به انتخابات رياست جمهورى رسيدم.  انحصار ايجاد شده بين چهره‌های كم كاركرد بايد بشكند.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

ثبت‌نام دقیقه آخری جلیل جعفری

جلیل جعفری نماینده ادوار مجلس نیز همزمان با دقایق پایانی مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرد.  او به خبرنگاران گفت:  امروز با توجه به توانایى‌های که در خود مى‌بینم کاندیدا شدم.  در سطح ملى در دانشگاه‌های معتبر کشور تحصیل کردم؛ فارغ‌التحصیل شریف و امیرکبیر هستم و عضو هیئت علمى دانشگاه.  همانند شهید رئیسى خستگى‌ناپذیر هستم.

انتخابات‌ ریاست‌جمهوری

 روز چهارم ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هم به پایان رسید. سخنگوی ستاد انتخابات اعلام کرد: امروز ۵۷ نفر مراجعه کننده به ستاد انتخابات داشتیم. از این تعداد ۷ نفر خانم و ۵۰ نفر آقا بودند. امروز ۲۰ نفر ثبت نام قطعی کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در طی چهار روز ۱۳۷ نفر مراجعه کننده داشتیم. مجموع ثبت نام کننده‌ها تا پایان روز چهارم به ۳۷ نفر رسید. فردا آخرین روز ثبت نام است

نظر شما