شناسهٔ خبر: 66978827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

همسر شهید رئیسی:

ملت‌های جهان از شور و حضور مردم، انگشت به دهان ماندند + عکس

همسر شهید رئیسی یکی از ویژگی‌های ملت ایران را عدم انفعال در سوگ عنوان کرد و گفت: مردم ایران معمولا در این شرایط نه تنها دچار انفعال نمی‌شوند بلکه حماسه می‌آفرینند، ملت‌های جهان از حضور و محبت مردم، از این همه شور و هیجان انگشت به دهان ماندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور شهید آیت الله رییسی در همایش روایت خدمات شهید سید ابراهیم رییسی در حوزه علمی و دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آیت الله رییسی هیچ گونه تعطیلی هیچ توجیه و بهانه‌ای را برای تعطیلی درس و دانشگاه قبول نداشتند، بخاطر همین از روز یکشنبه به سر کلاس‌ها می‌‍روم.

وی سخت‌ترین و سوزناک‌ترین درد بشر را درد فراق دانست و افزود: همان طور که می‌دانید بشر با آمدن به دنیا دچار فراق می‌شود و برای رفتن از این دنیا دیگران را دچار فراق می‌کند؛ درد فراق خیلی درد سختی هست زمانی که بشر پا به این جهان می‌گذارد همراه با فرشتگان سقوط می‌کند و زمانی که دوستان و همراهان خودش را تنها می‌گذارد.

علم الهدی تاکید کرد: شاعران زیادی درباره درد فراق حرف زده‌اند، اما عارفی بزرگتر از امام راحل نبود که درباره شرح فراق سخن گفته باشد.

همسر شهید رئیسی با تشکر از مردم ایران گفت: درد بزرگی است، با این حال ملت شریف و بزرگ ایران بار‌ها و بار‌ها با این درد‌ها سوخته‌اند.

وی یکی از ویژگی‌های ملت ایران را عدم انفعال در سوگ عنوان کرد و افزود: مردم ایران معمولا در این شرایط نه تنها دچار انفعال نمی‌شوند بلکه حماسه می‌آفرینند.

علم الهدی شهادت آیت الله رئیسی را آخرین حماسه مرم ایران عنوان کرد و گفت: ملت‌های جهان از حضور و محبت مردم، از این همه شور و هیجان انگشت به دهان ماندند.

وی حماسه حضور مردم در تشییع آیت الله رییسی را یک فرصت دانست و خاطر نشان کرد: این فرصتی برای پیشرفت است، همان طور که حضرت آقا در جلسه‌ای که به منزل مان آمدن فرمودند شما حق دارید گریه کنید من نمی‌گویم گریه نکنید، ولی شکر کنید. بخاطر این شکرگزاری کنید که چندین پله جلوتر می‌رویم.

علم الهدی حضور گسترده مردم را یک رفراندوم عنوان کرد و گفت: این یک رفراندوم با قلب‌ها بود، بعضی‌ها سر مسائل مختلف می‌خواستند رفراندوم انجام دهند، در اینجا خداوند رفراندوم انجام داد، یک رفراندوم بزرگ و مردم با اشک و آه به آن
رای دادند.

وی با ابراز نگرانی از شرایط پیش روی کشور گفت: من نگران هستم، خط فتنه و خط توطئه هرگز کوتاه نمی‌آید. مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و خارج دانسته و ندانسته باعث انحراف می‌شوند.

همسر شهید رئیسی با تاکید بر اینکه جامعه پیشرو دانشگاهی همیشه باید گوش به زنگ باشد عنوان کرد: شهید رئیسی عزیز کسی نیست که در جهان دیگر به فکر ملت ایران نباشد. او همچنان نگران جامعه است و الان خیلی تاثیر گذارتر خواهد بود.

علم الهدی یاداور شد: خطرناک‌ترین کار این است که کسی بخواهد با شهید رقابت کند، کسی نمی‌تواند با رئیسی عزیز رقابت کند و این بدترین کاریست که کسی می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: با هیچ شهیدی نمی‌شود رقابت کرد، با همدیگر رقابت کنید و به شیوه‌های صحیح توانایی‌های خود را معرفی کنید.

همسر رییس جمهور با اشاره به مظلومیت آیت الله رییسی گفت: در زمان حیات شهید خیلی زخم زبان زدند، ولی خیلی صبور بود، بازهم می‌گویند و این چشم و گوش شماست که باید باز باشد.

نظر شما