شناسهٔ خبر: 66972802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمیله علم الهدی: شهید آیت الله رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کردند

مشهد- ایرنا- همسر رییس جمهور شهید ایران گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کرد و وی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمیله علم الهدی روز شنبه در مراسم روایت خدمات شهید سید ابراهیم رییسی در حوزه علمی و دانشگاهی که در سالن دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: سخترین و سوزناک ترین درد بشر، درد فراق است و از این جهت ما عزادار هستیم اما چون شهید آیت الله رییسی هیچ گونه توجیه و بهانه ای را برای تعطیلی کلاس درس و دانشگاه نمی‌پذیرفت، بر این اساس بنده هم از روز یکشنبه هفته گذشته برای تدریس در کلاس درس دانشگاه حضور یافتم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های ادبیات ایران نیز شرح درد فراق است همانگونه که مولانا می گوید «بشنو از نی چون شکایت می کند، از جدایی ها حکایت می کند» لذا درد فراق درد بسیار سختی است ولی همین درد فراق هم اسباب تعالی و تذکیه است همانگونه که شاعران و عارفان و بزرگان دین در این زمینه شعرهای بسیاری سروده اند و دیوان شعر و غزلیات امام راحل هم مملو از شرح فراق است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این درد بزرگ است اما فرصت هم همین جا است. ملت شهید پرور ایران بارها و بارها در این درد سوخته اند و حماسه آفریده اند و اساسا ویژگی ملت ما تولید حماسه از سوگ است و از سوگ فراق شهید جمهور، ملت ایران دچار انفعال نشدند بلکه حماسه ای آفریدند که همه مردم دنیا از این شور و محبت و و هیجان و عواطف ملت شریف ایران انگشت به دهان ماندند.

وی با اشاره حضور رهبر معظم انقلاب در جلسه ای در منزل شهید آیت الله رییسی پس از شهادت ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بر این فراق حق دارید گریه کنید اما شکر گزار هم باشید چرا که با شهادت آیت الله رییسی، نظام جمهوری اسلامی چند پله به جلو رفت و شهادت وی کمتر از حیات وی برای نظام نبود.

علم الهدی ادامه داد: من هم شکرگزارم چرا که در واقع با شهادت آیت الله رییسی یک رفراندومی با قلب ها انجام شد و در واقع خدا رفراندوم را انجام داد و مردم با اشک و آه دوباره به جمهوری اسلامی رای دادند و این دستاورد بزرگی است که نباید آن را از دست داد چرا که از نگاه من دستاورد بزرگ شهید جمهور این بود که جمهوری اسلامی را به طور عملی تبیین کردند.

وی بیان کرد: شهید آیت الله رییسی طی سه سال ریاست جمهوری خود نشان داد در جمهوریتی که اسلامی باشد، رابطه مردم و مسوولان چگونه می‌تواند باشد و نیز نشان داد که اقتصاد چگونه باید مدیریت بشود و توانست نشان دهند که اقامه عدل یعنی چه. ایشان توانست از تمام ایده ها و تئوری های مارکسیستی فاصله بگیرد، مفهوم دقیق اقامه عدل و همراهی علم و فرهنگ را نشان بدهد و تحولات علمی را رقم بزند.

همسر رئیس جمهور شهید ایران گفت: تقویت جمهوری اسلامی و تاکید بر اسلامی بودن جمهوریت، دستاورد بزرگی است که با شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان وی به نمایش گذاشته شد.

وی از اینکه خط فتنه و توطئه هرگز کوتاه نمی آید و مخالفان جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور و همینطور کسانی ندانسته به انحراف جمهوریت اسلامی فکر می کنند اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: از اصحاب رسانه های اجتماعی، رسمی و دولتی تشکر می کنم که این چند روز فضا را از عطر شهادت، ایمان و معنویت پر کردند و نشان دادند میدان بازی دست متدینان و مومنان است.

علم الهدی با بیان این که اما باز هم نمی شود غافل بود و جامعه دانشگاهی حق ندارد که غفلت کند بلکه همیشه بایستی گوش بزنگ باشد افزود: آنچه که این روزها نگران کننده است چیزی است که شایسته مردم ایران نیست. مردم ایران با این حرکت اخیر و حماسه ای که آفریدند، نشان دادند که طرفدار صداقت و صمیمیت و محبت و خدمت و عدالت هستند، به تکنیک‌های متزورانه رسانه‌ای توجهی ندارند و رازها را کشف می‌کنند و خوب می‌دانند چه کسی خدمتگزار است و چه کسی راست می‌گوید.

وی بیان کرد: لازم نیست برای فریبکاری دوباره دست به کار شد، لازم نیست برای تغییر جایگاه‌های قدرت از روش‌های کهنه و فرسوده در کشورهای ملحد استفاده بشود بلکه باید با مردم صادقانه حرف زد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که شهید حذف نمی‌شود چرا که قرآن بر این امر تاکید کرده است افزود: شهیدی مثل رئیسی همچنان نگران جامعه بوده و اتفاقا اکنون تاثیرگذاری او بیشتر و عمیق تر است، این یک قاعده است که شهدای جمهوری اسلامی تاثیرگذاری دارند و تاثیرگذاری آنها خیلی قوی است.

علم الهدی با بیان این که غزه همچنان در آتش می‌سوزد و جریان مقاومت همچنان دست تنها است افزود: تا زمانی که رهبر فرزانه انقلاب هستند هیچ جای نگران نیست و مردم ایران استوار پشت مقاومت می‌ایستند و همه جوانان کشور تا پای جان به غزه کمک می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مراسم «روایت تحول»، روایت خدمات شهید سید ابراهیم رئیسی در حوزه علمی و دانشگاهی، با حضور فرهیختگان ملی، نخبگان، استادان و دانشجویان و خانواده معزز شهید آیت الله رییسی به همت مجموعه علمی و دانشگاهی استان خراسان رضوی با همکاری دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

جمیله علم الهدی: شهید آیت الله رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کردند


در این مراسم از کتاب «حبیب هشتمین خورشید» زندگینامه، آثار و روایت هایی از شهید سید ابراهیم رییسی رونمایی شد.

نظر شما