شناسهٔ خبر: 66978677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قشم در آستانه سالگرد رحلت امام(ره) سیاهپوش شد

قشم - ایرنا - مردم انقلابی و ولایتمدار شیعه و سنی جزیره قشم در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) عزادار شده و به سوگ نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاشقان و ارادتمندان امام راحل در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به مناسبت سالگرد عروج آسمانی معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران با پوشیدن لباس سیاه و نیز سیاهپوش کردن معابر، میادین، مساجد، حسینیه ها، منازل و ادارات در حال آماده شدن برای برگزاری آیین های ویژه عزاداری روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد هستند.

قشم در آستانه سالگرد رحلت امام(ره) سیاهپوش شد

نصب تصاویر و عکس‌های امام راحل، تاکید بر فرمایشات، بزرگ معمار انقلاب و برگزاری آیین‌های بزرگداشت شخصیت ایشان از جمله اقدامات انجام شده در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در سرتاسر این جزیره است.

از غروب امروز نیز در ادارات، مساجد، تکایا و پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان آیین های عزاداری و سوگواری ارتحال امام خمینی(ره) برپاست و قشرهای مختلف مردم و به ویژه جوانان با شرکت در این مراسم، با آرمان و اندیشه های امام خمینی(ره) آشنا می شوند.

قشم در آستانه سالگرد رحلت امام(ره) سیاهپوش شد

همچنین روز گذشته، یکصد نفر از عاشقان حضرت امام(ره) از شهر قشم برای شرکت در آیین های ویژه عزاداری و نیز زیارت مرقد مطهر پیر جماران راهی تهران شدند.

فعال کردن ایستگاه های صلواتی، اعزام روحانی به نواحی روستایی، برپایی آیین های شب شعر، برگزاری نمایشگاه عکس و آثار امام و نظایر آن از دیگر برنامه های خاص این مناسبت است که در جزیره قشم برگزار خواهد شد.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردم‌داری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر که نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور بود، به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌ های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ، معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما