شناسهٔ خبر: 66977957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: ۲۸ واحد تولیدی در ایلام از تملک بانک‌ها خارج شد

ایلام-ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه ۲۸ واحد تولیدی در این استان از تملک بانک‌ها خارج و احیا شده است،گفت: استان ایلام رتبه سوم کشور را در زمینه احیای واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها را در کشور کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،« حسن بهرام‌نیا » روز یکشنبه در نشست ستاد احیای راکد استان ایلام با گرامیداشت یاد و نام شهید جمهور و شهدای خدمت، اظهار کرد: حسب ارزیابی انجام شده در کشور در راستای احیا و بهره‌وری واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها، استانداری‌های قم، بوشهر و ایلام در سال ۱۴۰۲ بهترین عملکرد را داشته اند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد واحدهای در تملک بانک‌ها در استان ایلام از تملک بانک‌ها خاک و به اشخاص دیگر پ یا مالکان واگذار شده است، افزود: در استان ۳۴ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها وجود داشت که ۲۸ واحد از این تعداد از تملک بانک‌ها خارک و به مالکان و اشخاص دیگر واگذار شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام در زمینه واگذاری تملک واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها به اشخاص با صاحبان اصلی رتبه سوم کشور را کسب کرده است، افزود: احیا، فعال کردن و بهره‌وری واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، یکی از موضوعاتی که همواره مد نظر شهید جمهور بود.

بهرام نیا با اشاره به اینکه به فرموده امان راحل کاری که برای خداست با رفتن اشخاص اخلال پیدا نمی کند، یادآور شد: شهید خدمت به عنوان یار مظلومان و سید محرومان در زمان حیاتشان، دستاوردهای بزرگی داشت و شهادت ایشان هم مضاعف بر آن دستاورد داشته است.

استاندار: ۲۸ واحد تولیدی در ایلام از تملک بانک‌ها خارج و احیا شده است

وی با تاکید بر اینکه شاخص دولت سیزدهم، مسأله محور بودن و رفع موانع واحدهای تولیدی در کمترین زمان ممکن بوده است، گفت: راه شهید جمهور ادامه دارد و امروز کارها و برنامه ها باید نسبت به زمان حیات شهید جمهور، سرعت بیشتری داده شود و برنامه ها و طرح ها و قوی تر ادامه پیدا کند.

بهرام‌نیا با تاکید بر فعال‌سازی کشتارگاه آبدانان، گفت: دولت سیزدهم دولتی مسئله‌محور است و مدیران باید در این راستا اهتمام داشته باشند که با فعال شدن همه کشتارگاه‌های استان، باید فضای رقابتی ایجاد شود.

استاندار ایلام به معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ماموریت داد ظرف ۶ هفته(هر هفته دو شهرستان) از کل واحدهای راکد در شهرستان‌های استان که قابلیت احیا و یا ارتقا ظرفیت دارند بازدید کنند و پس از تجمیع گزارش، براساس اولویت‌بندی برای این واحدها، تامین اعتبار شود.

وی با بیان این‌که تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و راکد بر طرح های جدید اولویت دارد، گفت: از مجموع ۴۰۰ واحد راکد در دولت قبل، تاکنون ۲۳۲ واحد راکد در استان احیا شده‌ است.

استاندار ایلام با قدردانی از پای‌کار بودن بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه، ابراز کرد: واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیلی که با سفره مردم ارتباط مستقیم دارند در اولویت احیا و فعال کردن قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیران کل دستگاه های اجرایی جهاد کشاورزی استان، صنعت،معدن و تجارت استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، کار، رفاه و تامین اجتماعی گزارشی از واحدهای قابل احیای استان که هم اکنون راکد و نیمه راکد هستند ارائه کردند.

نظر شما