شناسهٔ خبر: 66977673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل گمرک استان زنجان:

واردات گمرک زنجان ۴۳ درصد کاهش پیدا کرد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: واردات گمرک استان زنجان ۴۳ درصد به لحاظ ارزشی کاهش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال‌جاری واردات قطعی از استان حدود ۶۰ میلیون دلار به وزن بیش از ۳۲ هزار تن انجام شده است.

وی تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۴۳ درصد کاهش و از نظر وزن نیز ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان افزود: سه قلم عمده واردات قطعی شامل خمیر کاغذ با سهم ۲۶ درصد، ماشین‌آلات و تجهیزات با سهم ۱۶ درصد و پودر جاذب با سهم ۱۱ درصد از ارزش کل واردات را شامل می‌شود.

گنج‌خانلو با اشاره به اینکه واردات موقت از استان نیز به میزان ۷۹ هزار تن به ارزش بیش از ۲۸ میلیون دلار بوده است، اضافه کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۶۵ درصد و از نظر وزن ۲۸ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری انجام شده و مساعدت معاونت توسعه مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران، سپرده نقدی شرکت‌های تولیدی و صادراتی که با وجود تسویه ورود موقت، به‌دلیل داشتن تعهد ارزی به بانک مرکزی امکان دریافت سپرده نقدی را نداشتند، مسترد می‌شود، گفت: با این اقدام بیش از ۸۳ میلیارد ریال سپرده به واحدهای تولیدی استرداد شده است.

گنج‌خانلو با اشاره به میزان صادرات گمرک استان افزود: در دو ماهه نخست سال‌جاری حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۷۲ میلیون دلار از زنجان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه میزان صادرات از استان زنجان در دو ماهه نخست سال‌جاری حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۷۲ میلیون دلار بوده است، اضافه کرد: این میزان صادرات به‌لحاظ ارزش یک درصد و از نظر وزن ۳۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی با بیان اینکه عمده صادرات استان به سه کشور ترکیه، عراق و امارات انجام می‌شود، ادامه داد: عمده صادرات استان شامل سه قلم کالا بوده است به‌طوری که شمش روی با سهم ۵۹ درصد، ترانسفورماتور با سهم ۲۰ درصد و کاغذ فلوتینگ با سهم هفت درصد از ارزش کل صادرات را به خود اختصاص می‌دهند.

نظر شما