شناسهٔ خبر: 66977009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات ۷۲ میلیون دلاری کالا از زنجان

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در ۲ ماه نخست امسال ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۷۲ میلیون دلار از گمرک این استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

صادرات ۷۲ میلیون دلاری کالا از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز زنجان، گنج‌خانلو با بیان اینکه میزان صادرات از استان زنجان در ۲ ماه نخست امسال ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۷۲ میلیون دلار است، گفت: این میزان صادرات به لحاظ ارزش یک درصد و از نظر وزن نیز ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

وی افزود: واردات موقت از استان نیز در این ۲ ماه به میزان ۷۹ هزار تن به ارزش بیش از ۲۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۶۵ درصد و از نظر وزن ۲۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.


مدیرکل گمرک استان زنجان بابیان اینکه واردات قطعی از استان در این مدت حدود ۶۰ میلیون دلار به وزن بیش از ۳۲ هزار تن انجام گرفته است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۴۳ درصد و از نظر وزن نیز ۲۳ درصد کاهش یافته است.


گنج‌خانلو با بیان اینکه عمده صادرات استان به سه کشور ترکیه، عراق و امارات انجام می‌شود، ادامه داد: عمده صادرات استان شامل سه قلم کالا بوده به طوری که شمش روی با سهم ۵۹ درصد، ترانسفورماتور با سهم ۲۰ درصد و کاغذ فلوتینگ با سهم هفت درصد از ارزش کل صادرات را به خود اختصاص می‌دهند.


وی افزود: سه قلم عمده واردات قطعی نیز شامل خمیر کاغذ با سهم ۲۶ درصد، ماشین‌آلات و تجهیزات با سهم ۱۶ درصد و پودر جاذب با سهم ۱۱ درصد از ارزش کل واردات را شامل می‌شود.

 

نظر شما