شناسهٔ خبر: 66976420 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ژاپن ۳۲ میلیارد دلار صرف آینده‌ای پایدار می‌کند

شرکت ژاپنی (JERA) 32 میلیارد دلار در LNG، انرژی‌های تجدیدپذیر و سوخت‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کند.

صاحب‌خبر -

 شرکت برق ژاپن JERA اعلام کرد قصد دارد در دهه آینده پنج تریلیون ین (معادل 32.4 میلیارد دلار) در انرژی‌های تجدیدپذیر و سوخت‌های جدید مانند هیدروژن و آمونیاک و همچنین گاز طبیعی مایع (LNG) سرمایه‌گذاری کند.

به نقل از رویترز، این سرمایه‌گذاری بخشی از تلاش‌های JERA برای کاهش انتشار کربن و دستیابی به کربن‌زدایی تا سال 2050 است. این شرکت که بزرگ‌ترین خریدار LNG ژاپن است، قصد دارد تا سال مالی 2035 بیش از 35 میلیون تن متریک LNG در سال خریداری کند که سطح فعلی را حفظ می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، JERA قصد دارد تا سال 2035 ظرفیت انرژی تجدیدپذیر خود را از پنج گیگاوات به 20 گیگاوات افزایش دهد و حجم هیدروژن و آمونیاک را به هفت میلیون تن برساند. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2030 نیروگاه‌های زغال‌سنگ ناکارآمد خود را تعطیل کند و تا دهه 2040 تمام نیروگاه‌های دیگر تولید برق با سوخت زغال‌سنگ را به آمونیاک تبدیل کند تا زغال‌سنگ را به طور کامل حذف کند.

یوکیو کانی، رئیس هیات‌مدیره JERA، می‌گوید: «JERA می‌خواهد تامین پایدار LNG را برای ژاپن و سایر نقاط آسیا تضمین کند و راه‌حل‌هایی برای رفع نوسانات تقاضا برای سوخت ارائه دهد و در عین حال سهم بازار را حفظ کند.»

این شرکت می‌گوید هر یک از سه حوزه، یک تا دو تریلیون ین سرمایه‌گذاری در طول دهه دریافت خواهد کرد و انتشار دی‌اکسید کربن حداقل 60 درصد از سال 2013 کاهش یافته است.

JERA که یک شرکت با مالکیت مشترک بین توکیو الکتریک پاور و چوبو الکتریک پاور است، پیش‌بینی می‌کند سود خالص تا سال مالی 2035 به 350 میلیارد ین برسد که از 200 میلیارد ین پیش‌بینی‌شده برای سال مالی 2025 بیشتر است.

هیساهیده اوکودا، رئیس JERA، در ادامه توضیح داد این شرکت همچنان به بررسی گزینه‌های افزایش سرمایه که شامل سهامداران فعلی، تخصیص شخص ثالث و عرضه اولیه عمومی می‌شود ادامه می‌دهد.  JERA ممکن است برنامه‌های توسعه منابع انرژی را برای آماده شدن برای افزایش بالقوه تقاضای برق در بحبوحه گسترش مراکز داده، هوش مصنوعی و بازگشت صنعت نیمه‌هادی به ژاپن، بازبینی کند.

این شرکت در حال حاضر در حال انجام آزمایشی در نیروگاه حرارتی Hekinan خود در مرکز ژاپن است که در آن 20 درصد آمونیاک با زغال‌سنگ سوزانده می‌شود. اوکودا گفت نتایج تاکنون امیدوارکننده بوده است.

اوکودا می‌گوید: «ما می‌خواهیم یک پلتفرم انرژی پاک با ترکیب نیروی حرارتی با انتشار صفر و انرژی‌های تجدیدپذیر بسازیم و آن را به آسیا گسترش دهیم. با این حال، در حال حاضر، گسترش استفاده از LNG به جای زغال‌سنگ در سایر نقاط آسیا کلیدی برای ترویج جامعه کم‌کربن است.»

نظر شما