شناسهٔ خبر: 67315805 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

افزایش عرضه دام عشایر به بازار / قیمت گوشت قرمز ارزان می شود؟

با عرضه ۵۰۰هزار راس دام عشایر و افزایش عرضه دام زنده به بازار، قیمت گوشت کاهش می بابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایرانیان:قیمت گوشت با افزایش عرضه دام عشایر به بازار کاهش می یابد

مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایرانیان گفت: باتوجه به تولید قراردادی ۵۰۰هزار راس دام عشایر و افزایش عرضه دام زنده به بازار، قیمت گوشت کاهش می بابد.

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، فضل خرم با اعلام اینکه عشایر آمادگی لازم برای عرضه دام با قیمت روز را دارند، اظهار داشت: باتوجه به تولید قراردادی ۵۰۰هزار راس دام عشایر در سال گذشته، در تیرماه امسال افزایش عرضه دام زنده خواهیم داشت که منجر به کاهش قیمت گوشت قرمز خواهد شد.

وی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته، تا پایان فصل تابستان ۲.۵ تا ۳میلیون راس دام عشایر به بازار عرضه می‌شود که با عرضه آنها قیمت دام زنده حداقل ۱۰درصد کاهش می‌یابد.
خرم ادامه داد: افزایش عرضه دام به بازار از اواسط تیر و مرداد، بر کاهش قیمت گوشت قرمز تاثیر می گذارد و قیمت دام زنده در مردادماه سال جاری روند کاهشی خواهد داشت و حداقل ۱۰درصد کاهش می یابد.
مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایرانیان با اشاره به اینکه در حال صدور مجوز برای تولید قراردادی دام توسط عشایر هستیم، گفت: قرارداد تولید قراردادی ۱.۵ میلیون راس دام عشایر و توزیع ۱۵۰هزار تن نهاده با شرکت پشتیبانی امور دام منعقد می شود.

نظر شما