شناسهٔ خبر: 66975873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس اداره معماری و طرحهای بازآفرینی راه و شهرسازی اردبیل:

طرح ويژه حفاظت و احياي محدوده تاريخي شهر اردبيل تصويب شد

صاحب‌خبر -
طرح ويژه حفاظت و احياي محدوده تاريخي شهر اردبيل تصويب شد
خبرگزاری آریا - رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرحهای بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل از تصویب طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا از استان اردبیل، محمود حسین زاده نجار رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرحهای بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل به عنوان یک مطالبه اصلی در جلسه کمیسیون ماده 5 استان اردبیل تصویب شد.
وی افزود: این طرح به همت معاونت معماری و شهرسازی راه و شهرسازی استان اردبیل در مرداد سال 1401 به مرحله عقد قرارداد با مشاور ذیصلاح رسیده بود.
رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح یاد شده با توجه به ماده 3 قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی مورخ 02/04/1398 مجلس شورای اسلامی به منظور حفاظت از ارزشهای تاریخی و فرهنگی بافت و ایجاد زمینه‌های ارتقای کیفی زندگی ساکنان و حفاظت از جریان سکونت و فعالیت در بافت مرکزی شهر، در کمیسیون ماده 5 شهر اردبیل مصوب شد.
حسین زاده نجار ادامه داد: مطالعات طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی شهر اردبیل به مساحت حدود 261 هکتار با پیگیری و اقدامات معاونت معماری و شهرسازی و با برگزاری بیش از 22 جلسه منظم استانی و 10 جلسه در حوزه دفتر ترویج معماری وزارت متبوع با حضور کارشناسانی از راه و شهرسازی، استانداری، میراث فرهنگی و گردشگری، نظام مهندسی ساختمان، شورای اسلامی و شهرداری اردبیل و همچنین بازدید میدانی از محلات هدف انجام گرفت.
وی افزود: با در نظر گرفتن جمیع جهات فنی و اجتماعی نهایتا" طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی شهر اردبیل در جلسه کمیسیون ماده 5 شهر اردبیل در اردیبهشت سال جاری تصویب شد.
حسین زاده نجار اظهار داشت: این مصوبه بعد از طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای طی مراحل اداری و قانونی به شورایعالی معماری و شهرسازی کشور ارسال خواهد شد.
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن قدردانی از اهتمام مدیرکل و معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولین ارشد استان، تکلیف محدوده 261 هکتاری هسته مرکزی شهر اردبیل در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مشخص شود تا شاهد احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی کهن شهر اردبیل باشیم.

نظر شما