شناسهٔ خبر: 66984697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی شهر اردبیل تصویب شد

رئیس اداره معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از تصویب طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود حسین‌زاده نجار با بیان اینکه این طرح به همت معاونت معماری و شهرسازی راه و شهرسازی استان مرداد سال ۱۴۰۱ به مرحله عقد قرارداد با مشاور ذیصلاح رسید، گفت: طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل به عنوان یک مطالبه اصلی در جلسه کمیسیون ماده پنج استان اردبیل تصویب شد.
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: مطالعات طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی شهر اردبیل به مساحت حدود ۲۶۱ هکتار با پیگیری و اقدامات معاونت معماری و شهرسازی و با برگزاری بیش از ۲۲ جلسه منظم استانی و ۱۰ جلسه در حوزه دفتر ترویج معماری وزارت متبوع با حضور کارشناسانی از راه و شهرسازی، استانداری، میراث فرهنگی و گردشگری، نظام مهندسی ساختمان، شورای اسلامی و شهرداری اردبیل و همچنین بازدید میدانی از محله‌های هدف انجام و در نهایت در کمیسیون ماده پنج شهر اردبیل مصوب شد.
او ادامه داد: این مصوبه پس از طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای طی مراحل اداری و قانونی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال خواهد شد.
حسین‌زاده نجار گفت: امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولان ارشد استان، تکلیف محدوده ۲۶۱ هکتاری هسته مرکزی شهر اردبیل در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مشخص شود تا شاهد احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی کهن شهر اردبیل باشیم.

نظر شما