شناسهٔ خبر: 66974090 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قاچاقچی تاناکورا در بوکان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: قاچاقچی البسه مستعمل مشهور به تاناکورا در بوکان به پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

صاحب‌خبر -

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: پرونده قاچاق ۴۰۰ کیلوگرم انواع البسه مستعمل به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بوکان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط پوشاک کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف‌زاده در ادامه گفت: ماموران انتظامی شهرستان بوکان کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه وانت بار کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

نام تاناکورا بر روی البسه مستعمل از سریال تلویزیونی قدیمی «سال‌های دور از خانه» (اوشین) به یادگار دارد، همان مراکز عرضه لباس‌های دست دوم خارجی هستند که قدمت آن به حدود ۳۰ سال پیش برمی‌گردد.

در یکی از ماجرا‌های این مجموعه نقش اول فیلم با کمک خانواده‌اش مغازه‌ای که اجناس را به قیمت ارزان می‌فروخت دایر کرد و نام آن را «تاناکورا» گذاشت.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما