شناسهٔ خبر: 66973058 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف و ضبط یک توله خرس سیاه و بیش از ۴۰۰ قطعه پرنده مرغ مینا در بختگان

رئیس پارک ملی بختگان از کشف یک توله خرس سیاه و ۴۷۴ پرنده نابالغ مرغ مینا از یک خودرو سمند خبر داد.

صاحب‌خبر -

طباطبایی رئیس پارک ملی شهرستان بختگان با اشاره به کشف محموله قاچاق در یک دستگاه خودرو سمند در محور نی ریز به آباده طشک، اظهار کرد: از این خودرو تعداد ۴۷۴ قطعه پرنده نابالغ مرغ مینا و یک فرد توله خرس سیاه کشف و ضبط شد و با دستور رئیس دادگستری شهرستان بختگان خودرو توقیف و راکب راهی زندان شد.

قره چاهی رئیس دادگستری شهرستان بختگان، قاچاق گونه‌های حیات وحش را اقدامی بسیار زیانبار برای طبیعت برشمرد و افزود: با متخلفان در عرصه‌های طبیعی بخصوص متخلفان حوزه حیات وحش به شدت برخورد می‌شود.

سرهنگ کاظمی فرمانده انتظامی شهرستان بختگان نیز بیان کرد: با توجه به غنای زیستی شهرستان بختگان، کارکنان نیروی انتظامی در کنار محیط بانان پارک ملی بختگان همه تلاش خود را برای حفاظت از این عرصه ارزشمند به کار خواهند گرفت.

طباطبائی رئیس پارک ملی بختگان نیز اظهار کرد: قاچاق و خرید و فروش حیات وحش یکی از معضلات طبیعت است که منجر به در معرض انقراض قرار گرفتن برخی از گونه‌ها از جمله خرس سیاه شده است.

خرس سیاه آسیایی از گونه‌های در معرض تهدید و آسیب پذیر طبیعت ایران است که در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان پراکنش دارد.

قاچاق و خرید و فروش غیر قانونی این گونه عامل تهدید مهمی برای جمعیت آن در کشور و یکی از چالش‌هایی است که بر سر راه حفاظت از آن وجود دارد.

رئیس پارک ملی بختگان از عموم مردم خواست از خرید گونه‌های وحشی برای بقای طبیعت خودداری کنند.

نظر شما