شناسهٔ خبر: 67291750 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خداحافظی با خال‌‎های غول پیکر

یک درمان ژنتیکی جدید توسعه یافته است که می‌تواند خال‌های غول پیکر را که همراه با یک بیماری نادر پوستی هستند، معکوس و درمان کند.

صاحب‌خبر -

سندرم ملانوسیتیک نائوس مادرزادی از نظر جسمی و ذهنی برای کودکان چالش‌برانگیز است، اما پیشرفت محققان می‌تواند موجب تخریب سلول‌های مربوط به خال‌ها شوند و خطر ابتلا به سرطان در زندگی بعدی را کاهش دهند. یک درمان ژنتیکی جدید توسعه یافته می‌تواند خال‌های غول پیکر را که همراه با یک بیماری نادر پوستی هستند، معکوس کند.

سندرم ملانوسیتیک نائووس مادرزادی یا cmn به طور خلاصه، کودکان متولد شده با ۸۰ درصد از بدن خود را با خال‌های بزرگ، دردناک یا خارش پوشیده می‌کند.

این خال‌های غول پیکر توسط جهش‌های ژنتیکی به دست آمده در رحم ایجاد می‌شوند و در برخی موارد، این خال‌ها می‌توانند به ملانوما تبدیل شوند.

این درمان می‌تواند روزی برای معکوس کردن خال‌های غول پیکر در بیماران CMN و به طور بالقوه انواع رایج‌تر خال‌ها استفاده شود.

ورونیکا کینسلر که این تحقیق را رهبری کرد، گفت: «CMN از نظر جسمی و ذهنی برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به این بیماری و خانواده‌های آن ها چالش‌برانگیز است.

این نتایج بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا نه تنها درمان ژنتیکی موجب خود تخریب سلول‌های خال در آزمایشگاه می‌شود، بلکه ما موفق به تحویل آن به پوست موش‌ها شده‌ایم.»

نظر شما