شناسهٔ خبر: 66972089 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان در آتش سوخت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: ۵۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان از ظهر امروز به دلیل گرمای هوا و وزش باد و سهل انگاری درگیر آتش‌سوزی شد.

صاحب‌خبر -

حاجی زاده گفت: ۵۰ هکتار از این آتش سوزی مربوط به مزارع گندم و جو در روستاهای «حاجی بیگ و شیخ لر» کلاله به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در تولید گندم است.

وی علت آتش سوزی در کلاله را جرقه حاصل از اگزوز خودرو پژو در حال تردد در زمین‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: همچنین هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی گنبدکاووس هم درگیر آتش سوزی شد که علت آن از سوی آتش نشانی در دست بررسی است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: با تلاش نیروهای آتش نشانی تمام این حریق‌ها مهار شده و شعله فعالی در این مناطق مشاهده نمی‌شود.

حاجی زاده ادامه داد: همچنین در ۴۸ ساعت گذشته پنج هکتار زمین کشاورزی در گنبدکاووس و ۶ هکتار زمین کشاورزی به همراه هشت هزار بسته کاه در گمیشان طعمه حریق شد.

وی گفت: با توجه به افزایش دما در منطقه و همزمانی آن با برداشت محصولات کشاورزی، از جهادکشاورزی استان خواسته شده توصیه‌های لازم را برای آتش‌نزدن کاه و کلش به بهره‌برداران منطقه داشته باشند تا حریق رخ ندهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد در استان به ویژه در نواحی شرق، دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط به حالت آماده‌باش درآمدند.

نظر شما