شناسهٔ خبر: 67619416 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر خبر داد:

رونمایی از تجهیزات امدادی

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر از رونمایی و افزوده شدن تجهیزات امدادونجات شامل آمبولانس، خودروی نجات و پهپاد، ربات و دوربین‌های دید در شب به این نهاد امدادی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد.
بابک محمودی چهارشنبه با اعلام این خبر، افزود: «پنجشنبه ۲۱ تیر، ٩٠۵ خودروی امدادی که شامل ٣٠٠ آمبولانس و ۶٠۵ خودروی امدادی، ٢٠ فروند پهپاد، ۵ عدد ربات امدادونجات، دوربین‌های دید در شب و موتورسیکلت‌های چهار چرخ رونمایی می‌شود.» وی درباره موتورسیکلت‌های چهار چرخ گفت: «این موتورسیکلت‌ها وسیله تردد بسیار مناسبی برای جاده و مسیرهای سخت است که خودرو امکان تردد ندارد و شرایط مسیر صعب‌العبور است. مبلغ خریداری شده برای این تجهیزات امدادی حدود ٢ هزار میلیارد تومان است.»

سن خودروهای امدادی هلال‌احمر ۲۵ سال است
رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر با اشاره به وسعت کشور و حادثه‌خیز بودن ایران، این میزان تجهیزات برای نوسازی سازوبرگ امدادی هلال را ناکافی دانست و گفت: «سن بسیاری از خودروهای امدادی هلال‌احمر به بیش از ٢۵ سال می‌رسد. از این‌رو نیازمند ورود یک‌هزار و 500 خودروی دیگر به ناوگان امدادی هستیم که البته مجوزهای خرید و ورود آنها در سال‌جاری به کشور انجام گرفته است.»

یک فروند بالگرد آزمایشی در راه ایران
وی درخصوص خریداری بالگرد دید در شب از روسیه گفت: «در سفر اخیر رئیس جمعیت هلال‌احمر به روسیه قرار شد یک فروند بالگرد تست روسی در اختیار جمعیت هلال‌احمر ایران قرار گیرد تا ارزیابی‌های لازم از طرف ایران انجام شود و درصورت نتیجه مطلوب چهار فروند بالگرد دید در شب در سال‌جاری به ایران ارسال شود.»
محمودی با اشاره به پیگیری‌های رئیس‌جمهوری شهید برای خریداری این بالگردها گفت: «شهید رئیسی با توجه به نیاز کشور به خریداری این بالگردها تأکید داشت. امیدوارم دولت جدید نیز حمایت‌های کامل برای خریداری این بالگردها را داشته باشد.»

 

نظر شما