شناسهٔ خبر: 66971148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر کشور: شهدای خدمت تحول جدیدی در جمهوری اسلامی رقم زدند

وزیر کشور گفت: شهدای خدمت تحولات جدیدی در جمهوری اسلامی رقم زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، احمد وحیدی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردمی در این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار داشت: امروز ایران عزیز در مصیبت شهدای عزیزمان به ویژه شهید آیت‌الله رئیسی که از زبدگان خلق و در وعده خو  پایدار ماندند، به سوگ نشسته‌اند.

وی با بیان اینکه گرچه شهدای خدمت دفتند اما نامشان ماندگار و نقطه جدید در تحولات جمهوری اسلامی رقم خورد، گفت: شکوه و عظمت نردم در گرامیداشت یاد و خاطره و تشییع شهدا موج تایید وفای به عهد و انقلاب را به دنیا نشان داد.

اخلاق اسلامی در وجود شهید رئیسی نهادینه شده بود

وزیر کشور با ذکر اینکه اخلاق اسلامی و تحقق آرمان‌های اسلامی را در وجود شهید عزیزمان دیدیم، تصریح کرد: این اخلاق و حکمرانی و نگاه به مردم موجب شد که همه مردم یکپارچه، هماهنگ و متحد حرکت بزرگ را ارج نهادند و این راه ادامه دادند.

وی با بیان اینکه هر جایی از کشور مملو از خاطرات شهید رئیسی بوده که همه قلب‌ها را به تصرف خود درآورده است، افزود: استقبال باشکوه مردم کردستان در سه سفر رئیس‌جمهور را دیدیم که نشان از آن داشت که وحدت ملت؛ قوم کرد، لر، فارس، بلوچ و ترک هویتی است.

اقوام و مذاهب مظهر وحدت

وحیدی اقوام و مذاهب مختلف کشور را مظهر وحدت و یکدلی توصیف کرد و بیان داشت: مفتخریم که در این کشور شهیدانی همچون بهشتی، باهنر، رجایی، بروجردی، سلیمانی و در راس امام‌ خمینی(ره) مورد توجه همگان هستند که این یک رمز و راز الهی است.

وی اظهار کرد: امروز همه ایران یکپارچه و یک دست دور هم گرد آمده که این از ظرفیت‌های انقلاب و نشان‌دهنده استحکام ساخت درون قدرت نظام است، اگر این اتفاق در هر جایی دیگر می‌افتاد کشور در افق بسیار تاریکی فرو می‌رفت اما در کشورمان به برکت وجود رهبری و ایمان مردمی اگرچه داغدار هستیم اما از کنار این مصیبت و حادثه بسیار تلخ نیز عبور خواهیم کرد.

خون شهدای خدمت آینده بسیار درخشانی از کشور می‌سازد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه خون شهدای خدمت آینده بسیار درخشان از کشور می‌سازد، همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس شاهد این موفقیت بودیم، خاطرنشان کرد: کسانی که چشم طمع به کشور دارند، بدانند تا زمانی‌که این ملت به اسلام و انقلاب تمسک دارند، هرگز نخواهند توانست به اهداف شوم خود برسند.

به گفته وی، حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، غربی‌ها را دچار شوک و تعجب کرده و بسیار منتظر اتفاقات و پیش‌بینی‌هایی کرده بودند اما مردم از این حادثه تلخ، پیروزی بسیار بزرگی خلق کردند.

قدردانی از بصیرت مردم کردستان

وزیر کشور ضمن قدردانی از حضور مردم در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب عنوان کرد: کردستانی‌ها همواره نشان داده و ثابت کرده که هیچ طمع‌ورزی و توطئه‌گری نمی‌تواند در صفوف محکم مردمان این دیار رخنه کند.

وی اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به کردستان به ویژه در همین خیابان فردوسی سنندج که شهید رئیسی در دوران اغتشاشات اگر چه بدخواهان نپسندیدند و خواستار ایجاد مشکل بودند، اما زیباترین صحنه خلق شد.

وحیدی یادآور شد: پس از شهادت آیت‌الله رئیسی بیش از 60 هیئت از سراسر دنیا به ایران آمدند و بزرگترین مجامع بین‌المللی به ملتمان تسلیت گفتند که این جز اقتدار و عزت مردم نیست. شهید عزیزمان چنان با تواضع و فروتنی با همه صحبت می‌گرد و از فلسطین و غزه دفاع کرد که همه را متعجب و در مقابل مستکبران سربلند بود، اینها حکمرانی اسلامی است.

وی ابراز داشت: تا رسیدن به قله‌های موفقیت که نزدیک است، چیزی باقی نمانده و این راه با تمام توان ادامه خواهد داشت و ظالمان نیز باید بدانند که عمر آنان رو به پایان است.

انتهای پیام/

نظر شما