شناسهٔ خبر: 66967241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گزارش تحلیلی برنا از اولین جلسه توسعه و ترویج ورزش همگانی لرستان پس از ۲۰ سال در شورای شهر خرم آباد

اولین جلسه کمیته‌ی ورزش و سلامت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که با حضور نمایندگان اداره ورزش و جوانان لرستان، معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان، هیأت همگانی استان و شهرستان ، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، کارشناسان ورزشی، چند تن از ورزشی‌نویسان در سالن اجتماعات شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد. اولین جلسه کمیته‌ی ورزش و سلامت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که با حضور نمایندگان اداره ورزش و جوانان لرستان، معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان، هیأت همگانی استان و شهرستان ، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، کارشناسان ورزشی، چند تن از ورزشی‌نویسان در سالن اجتماعات شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ یونس امرایی در اولین جلسه کمیته‌ی ورزش و سلامت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که با حضور نمایندگان اداره ورزش و جوانان لرستان، معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان، هیأت همگانی استان و شهرستان ، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، کارشناسان ورزشی، چند تن از ورزشی‌نویسان در سالن اجتماعات شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت، توسعه و ترویج ورزش همگانی در سطح محلات شهر  ، گفت: برای ایجاد یک جامعه‌ی پرنشاط و سالم، و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، گسترش ورزش و اجرای طرح‌های مختلف ورزشی، بسیار حائز اهمیت است.
امرایی افزود: زندگی ماشینی و تحرک کم، از عمده دلایلی بیماری‌های مختلف است، ما اینجا هستیم تا با شنیدن، بررسی و تصویب طرح‌های شما، برای شهروندان یک سری، اقدامات علمی و مدون ورزشی را اجرایی کنیم.
در ادامه‌ی جلسه پس از بحث و گفت و گو مقرر شد: با مشارکت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان لرستان، اداره ورزش و جوانان لرستان، هیأت همگانی شهرستان خرم آباد و دیگر نهاد‌های مرتبط با حوزه بهداشت و ورزش، طرح شهید خرازی که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است، در راستای تحکیم بنیاد خانواده در ۲۴ نقطه لرستان روز‌های پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر، با حضور مادران و دختران و روز‌های جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر با حضور پدران و پسران، برگزار شود. تاریخ دقیق این طرح در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
شایان ذکر است، طرح گذرگاه ورزش نیز که از طریق وزارت ورزش به اداره کل ورزش و جوانان سراسر کشور و هیأت‌های همگانی ابلاغ شده است، از دهم تیرماه با مشارکت: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم آباد، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم آباد، تربیت بدنی آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، تربیت بدنی نیروی انتظامی، ارتش و سپاه در پارک‌های مختلف سطح شهر خرم آباد انجام خواهد شد.

نیکو خصال :طرح گذرگاه های ورزش با محوریت سلامت همگانی درپارک های خرم آباد برگزار می شود

 سرپرست معاونت ورزش بانوان استان لرستان از برگزاری طرح گذرگاه های ورزش با محوریت سلامت همگانی درپارک های خرم آباد خبر داد.

 معصومه نیکوخصال سرپرست معاونت امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان در در اولین جلسه کمیته‌ی ورزش و سلامت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در محل سالن جلسات شورای شهر گفت :طرح گذرگاه ورزش نیز که از طریق وزارت ورزش به اداره کل ورزش و جوانان سراسر کشور و هیأت‌های همگانی ابلاغ شده است، از دهم تیرماه با مشارکت: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم آباد، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم آباد، تربیت بدنی آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، تربیت بدنی نیروی انتظامی، ارتش و سپاه در پارک‌های مختلف سطح شهر خرم آباد انجام خواهد شد.

معاون ورزش بانوان استان اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان بعنوان دستگاه متولی ورزش وهمسو با سایر شورای شهر و شهرداری و دستگاه های اجرایی وبرنامه ریزی هیات همگانی استان می تواند در نشاط ٬سلامت وشادابی جامعه وتوسعه ورزش همگانی با برنامه های متنوع ومربیان مجرب سلامت جامعه را تضمین کند.

وی به برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل ورزش وجوانان استان  اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های ما این است در مکان‌هایی که مردم حضور دارند و محل تجمع آن‌هاست نسبت به اشاعه ورزش همگانی  بپردازیم.

نیکو خصال  تصریح کرد: گذرگاه‌های ورزش در روزهای جمعه و تابستان در مکان‌های عمومی و محل ورزش مردم به صورت پایلوت در خرم آباد برپا می‌شود تا در این گذرگاه‌ها بتوانیم رشته‌های مختلف ورزشی را معرفی کرده و آن را در بین خانواده‌ها و علاقه‌مندان نهادینه کنیم.

نیکو خصال  گفت: یکی از بهترین راه‌های توسعه ورزش و همگانی کردن آن، فرهنگ‌سازی و معرفی رشته‌های متنوع ورزشی تحت نظارت فدراسیون ورزش‌های همگانی در کنار برنامه‌های عمومی از جمله پیاده‌روی‌ها در مناسبت‌های مختلف است که این مهم نیز توسط هیات‌های ورزش همگانی استان‌ با نظارت اداره کل ورزش و جوانان ومشارکت سایر دستگاه های همسو با ورزش  دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا آگاهی بخشی درمورد اهمیت رشته‌های ورزشی در جامعه و این‌که چه اندازه می‌تواند از پیشگیری بیماری‌ها موثر باشد نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

تعامل ميان شهرداری خرم آباد، اداره كل ورزش و جوانان ودستگاه های مرتبط  می تواند موجب توسعه ورزش همگانی وقهرمانی شود

رئیس سازمان فرهنگی وورزشی شهرداری خرم آباد گفت:  اداره کل ورزش وجوانان ٬دستگاه های متناظر با ورزش و هیئت های ورزشی می توانند در کنار مجموعه مدیریت شهری جهت توسعه ورزش همگانی استان در جامعه گام های مؤثری بردارند.

 اسفندیار علی زاده  در اولین جلسه کمیته‌ی ورزش و سلامت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که با حضور نمایندگان اداره ورزش و جوانان لرستان، معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان، هیأت همگانی استان و شهرستان ، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، کارشناسان ورزشی، چند تن از ورزشی‌نویسان در سالن اجتماعات شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: سازمان فرهنگی و ورزشی  شهرداری خرم آباد در دو مقوله فرهنگ و ورزش همواره یاریگیر دستگاه های متناظر بوده وعلیرغم محدودیت های منابع مالی در بسیاری از رشته های ورزشی در ابعاد ورزش همگانی ٬ قهرمانی وعمرانی  یاریگر ورزش استان است.  

رئیس سازمان فرهنگی وورزشی شهرداری خرم آبادبا قدر دانی از دکتر امرایی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در نگاه ویژه علمی و عملی به ورزش در ابعاد مختلف و به خصوص ورزش همگانی وسلامت جامعه ابراز امیدواری کرد با برگزاری جلسات متعدد وحضور کارشناسان خبره ورزش استان شاهد توسعه ورشد ورزش در کلیه ابعاد باشیم .

 وی افزود :هیئت های ورزشی می توانند در کنار مجموعه مدیریت شهری جهت توسعه ورزشهای همگانی در جامعه گام های مؤثری بردارند و مشارکت حداکثری مردم بسوی ورزش عمومی را فراهم آورند.

رئیس سازمان فرهنگی وورزشی شهرداری خرم آباد  به تقویت ورزش های همگانی که منشأ ارتقاء نشاط اجتماعی و ترویج ورزش حرفه‌ی اشاره و خاطرنشان ساخت: حمایت و تقویت از ورزشهای محلات علاوه بر تامین سلامتی و ارتقاء نشاط اجتماعی زمینه ساز شناسایی و شکوفایی استعدادها و کمک به ترویج ورزش حرفه ی و کسب افتخار در سطوح ملی و بین المللی را فراهم می سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیر مدیریت شهری بر توسعه ورزش همگانی اشاره و یادآور شد:مجموعه مدیریت شهری  در مسائل فرهنگی - اجتماعی،پیشگیری از آسیبهای اجتماعی،فضای ورزشی و گسترش فرهنگ ورزشی که میتواند ایجاد فراغت سالم و ترویج سبک زندگی سالم را همراه داشته باشد مسؤولیت خطیری دارد که بر همین اساس شهرداری در جهت گیری وظیفه خود که ترویج ورزش همگانی است می تواند گام بردارد واین خود زمینه مناسبی برای توسعه ورزش قهرمانی خواهد بود.

اسفندیار علیزاده اذعان داشت:کسی منکر کاستی های موجود در زمینه ورزش نیست اما با تداوم یافتن جلسات مذکور و تدابیر اندیشیده شده از جانب شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری به یاری خدا در سال پیشرو شاهد تحولات بزرگی در زمینه ورزش های همگانی بصورت عدالت محوری در سطح شهر خواهیم بود. 

انتهای پیام 

گزارش:امیر محمود داودی نژاد

نظر شما