شناسهٔ خبر: 66966177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

یک مدرس حوزه و دانشگاه:

‌جوانان و جامعه باید امام (ره) را به عنوان یک اسطوره ‌به رخ جهان بکشند

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: نباید درمورد امام خمینی (ره) تنها حرف‌های کلان و کلی بزنیم که نسل جدید ارتباط زیادی با ایشان برقرار نکند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر علوی‌کیا با اشاره به پیش رو بودن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در خصوص سیره امام (ره) تاکید کرد: باید کاری کنیم که جوانان و جامعه امام (ره) را به عنوان یک اسطوره قابل افتخار به رخ جهان بکشند و با اعماق وجود به داشتن چنین رهبر بی‌نمونه و بی‌نظیری افتخار کنند.

او افزود: درمورد سیره حضرت امام (ره) خیلی حرف برای گفتن وجود دارد و کتاب‌ها در این زمینه نوشته شده است.

علوی کیا اضافه کرد: نیاز است امام (ره) را از کلیات خارج و به‌روز کنیم و امام (ره) را برای نسل جدید قابل دسترس کنیم. در زندگانی شخصی و خانوادگی، علمی، فقهی، حوزوی، سیاسی و انقلابی امام (ره) موضوعاتی وجود دارد که هر جوان ایرانی با شنیدن و دانستن آنها افتخار می‌کند و کلاهش را به آسمان پرتاب می‌کند که چنین رهبری داشت.

او بیان کرد: داشتن چنین رهبری با این زندگانی حداقل در دنیای معاصر و حکومت‌های اخیر دنیا بی‌بدیل است و جای افتخار دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به زندگانی امام (ره) در جایگاه همسر گفت: در صحیفه نور امام (ره) نامه امام (ره) به همسرش می‌خوانیم که ایشان از بیروت نامه‌ای برای همسرش ارسال کرده است که اگر جوانان امروز آن را ببینند باورشان نمی‌شود. این نامه مربوط به یک روحانی آن هم در سده گذشته است که با این ادبیات و عاشقانه با همسر خودش صحبت می‌کند.

وی افزود: حضرت امام (ره) هیچ وقت همسرش را به اسم کوچک صدا نمی‌زند و وقتی می‌خواست غذا بخورد تا خانم نمی آمدند، غذا نمی‌خورد. یک بار در ماه رمضان سفره افطار پهن بود و امام (ره) مختصر چیزی خوردند و بلند شدند، زیرا هیچ وقت بدون حضور همسرش غذا نمی‌خوردند و تنها در کنار همسرش غذا می‌خوردند.

علوی‌کیا گفت: در مورد زندگی علمی امام (ره) در حوزه به عنوان یک طلبه مباحث علمی، مرجعیت برخورد ایشان با دیگر مراجع، مسایل سیاسی، برخورد با حکومت و نظام شاهنشاهی و... می‌توان مطالبی زیادی استخراج و به ادبیات جدید تبدیل کرد.

نظر شما