شناسهٔ خبر: 66965872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعطای ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط کمیته امداد در استان مرکزی

کامیار زادفر

استاندار مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط کمیته امداد در استان مرکزی اعطا شد.

صاحب‌خبر -

فرزاد مخلص الائمه، ۱۲ خرداد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: شهید جمهور هیچگاه تعطیلی نداشت و همه باید از روحیه خستگی‌ناپذیری ایشان الگو بگیریم.

وی اضافه کرد: هرجا شهید رئیسی به عنوان مسئول دستگاهی منصوب می‌شد، دوران تحولی آن دستگاه آغاز می‌شد. بارها اعلام کردیم که مدیری که در استان مرکزی روز تعطیل داشته باشد و تحول ایجاد نکند، خائن به مردم، دولت و شهید جمهور است.

استاندار مرکزی افزود: یکی از سازمان‌هایی که خیلی خوب در کنار دولت قرار گرفت و نگاه محرومیت زدایی سید محرومان را دنبال می‌کرد کمیته امداد بود. همراهی کمیته امداد با دولت در برنامه‌های محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومین بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی اعطا کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط این نهاد در استان اعطا شد.

مخلص الائمه با بیان اینکه نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۲ به هفت درصد رسیده است، تصریح کرد: این نرخ، کمترین نرخ در سال‌های اخیر است و در برخی شهرستان‌های استان نرخ بیکاری به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: ما فقط به اشتغال نیاز نداریم بلکه به ارزش افزوده اقتصادی نیاز داریم یعنی اشتغالی که ارزش افزوده اقتصادی برای ما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال پنج هزار ساعت قالیبافی برابر یک ساعت کار صنعتی است، بنابراین باید به دنبال اشتغال مفید باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کمیته امداد اهداف عالی دارد و صد در صد منطبق با اهداف بعثت انبیا و اهداف عالی انقلاب اسلامی یعنی توسعه عدالت و محرومیت‌زدایی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کمیته امداد اظهار کرد: این سازمان تنها سازمانی است که به نام امام راحل است. همچنین سازمانی است که کاملا مردم محور و مردمی است. دیوان سالار نبودن کمیته امداد نیز منحصر به فردترین ویژگی آن است.

مخلص الائمه با بیان اینکه تمام نهادهایی که امام راحل تاسیس کردند دارای ویژگی عدم دیوان سالاری هستند گفت: امام خمینی(ره) راه جدیدی برای حکمرانی را به دنیا نشان داد که آن هم تاسیس نهادهای غیر دیوان سالار در کنار نهادهای دیوان سالار بود.

وی اضافه کرد: از دوره نحس قاجار و رژیم کودتایی پهلوی، محرومیت در کشور شکل گرفته و ادامه پیدا کرده است که باید تلاش بسیار کنیم تا این ننگ را از کشور پاک کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به انتخابات تیرماه تصریح کرد: باید مسیر آگاهی بخشی را در انتخابات پیش بگیریم تا انتخاب اصلح صورت گیرد و راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: دشمن یقینا نسبت به این وحدتی که مردم برای تشییع شهید جمهور نشان دادند کینه به دل گرفته و با امپراطوری رسانه‌ای خود تلاش دارد مردم را دچار نفاق کند و وحدت آنها را بشکند.

محمد جلالی، نماینده مردم شهرستان‌های دلیجان و محلات نیز با اشاره به نیمه‌کاره ماندن ساخت ۳۶ واحد مسکونی در دلیجان، ۳۶ واحد مسکونی در خمین و ۴۲ واحد مسکونی در ساوه برای محرومین، گفت: خیرین در این سال‌ها بسیار کمک کرده‌اند ولی کارهای سیستم اداری و هماهنگی با بانک‌ها مانده است.

جلالی اضافه کرد: اگر دو سال قبل تسهیلات به این واحدها داده می‌شد با قیمت دو سوم قیمت امسال پروژه‌ها اتمام می‌یافت. استدعای ما از مسئولین این است که در آینده بسیار نزدیک، تسهیلات بنیاد مسکن با کارمزد چهار درصد به این واحدها اختصاص پیدا کند.

حجت الاسلام قاسم عبدالهی، امام جمعه موقت اراک نیز اظهار کرد: عملکرد کمیته امداد استان مرکزی جهت اشتغال‌ محرومین و کاهش افراد تحت پوشش در استان بسیار تحسین برانگیز است.

انتهای پیام

نظر شما