شناسهٔ خبر: 66964750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد؛

کاهش ۱۴ درصدی وقوع سرقت و جرم در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا پای جان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایستاده‌ایم، گفت: وقوع سرقت در کرمانشاه ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در اولین همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، گفت: نمی‌شود صرفا با اجرای قوانین و مجازات‌ها به هدف ایجاد آرامش و امنیت در جامعه رسید.

وی ادامه داد: امروزه علاوه بر اجرای جدی نظام حقوق کیفری که از ضرورت نیز برخوردار است باید فراتر فکر کرد و بدانیم تولید آسیب و جرم از کجا نشأت می‌گیرد و چه عواملی بر این روند تاثیرگذار است که باعث روبرو شدت یک جامعه با بحران اجتماعی و امنیتی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم رصد تحولات اجتماعی و در اولویت قرار دادن موضوع پیش‌بینی و پیشگیری، افزود: امروزه تحولات به دلیل ارتباطات جهانی به کمترین زمان ممکن خود رسیده و دگرگونی‌ها پی‌ در پی اتفاق می‌افتد و زمانی متوجه آن‌خواهیم شد که آن‌ها تبدیل به بحران شده و مجبور به تسلیم در برابر این بحران خواهیم بود.

وی ادامه داد: این ارتباطات نوین با خود فرهنگ‌های خاصی به همراه دارد که اگر نتوانیم آنها را بومی کنیم دچار یک تناقض و تضاد فرهنگی خواهیم شد.

سردار حاجیان با بیان اینکه نمی‌توان با افزایش مجازات‌های کیفری در پی کاهش جرائم و کنترل آسیب‌های اجتماعی و ایجاد آرامش در جامعه بود، گفت: در این راستا باید با رسیدن به اشراف اجتماعی، تحولات را به صورت دقیق رصد کرده و عوامل تاثیرگذار بر این تحولات را به سمتی هدایت کنیم که جامعه ما را به سمت دیگری منحرف نسازند.

بر اساس گفته‌های فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، در معماری آینده فراجا، پلیس مصلح اجتماعی است و باید با کمک سایر نهادها به سمت اصلاح و تربیت برود و این امر در واقع یک مداخله‌گری معناگرا است.

️سردار حاجیان با بیان اینکه نبض آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه تند می‌زند، گفت: متاسفانه سن اعتیاد در جامعه به شدت کاهش پیدا کرده و اگر یک تصمیم و عزم جدی و جمعی در خصوص آن صورت نگیرد روند آن همچنان صعودی خواهد بود و جوان کارآمدی که امروز باید در چرخه اقتصادی و سیاسی حرکت کند در کوچه و خیابان‌ها بی سرپناه رها شده است.

بنابر گفته حاجیان در خصوص مقابله با اعتیاد، نمی‌توان فقط به جمع آوری معتادان متجاهر بسنده کرد و بایستی از وقوع این امر پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه در وقوع سرقت و ارتکاب جرم در استان کرمانشاه با کاهش ۱۴ درصدی مواجه بوده‌ایم، گفت: تا پای جان برای مقابله با این آسیب‌های اجتماعی ایستاده‌ایم و در حوزه رویکرد اجتماعی نیز با شتاب بیشتری گام خواهیم برداشت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان با تاکید بر پیوند بین دانشگاه، پژوهش و اجرا در استان، گفت: پیشران‌هایی در جامعه وجود دارد که در روند تحولی تاثیرگذار هستند که باید از این طریق این پیشران ها را شناسایی و نسخه‌ای واحد برای حل هر کدام در نظر بگیریم.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

نظر شما