شناسهٔ خبر: 66964462 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جامی که پایتخت‌نشینان را دوست دارد

در چهار فصل گذشته پرسپولیس با سه قهرمانی و استقلال با یک قهرمانی جام لیگ برتر ایران را در پایتخت نگه داشته‌اند و تیم‌های دیگر در حسرت این جام مانده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در سال‌های اخیر تهرانی‌ها جام قهرمانی لیگ‌برتر را به شهر دیگری نداده‌اند و تیم‌های دیگر همچنان در حسرت کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر هستند. امشب پرونده لیگ بیست‌وسوم نیز بسته خواهد شد و قهرمان این دوره از مسابقات مشخص خواهد شد. در آستانه شب پایانی لیگ‌برتر فوتبال ایران به بررسی عملکرد کلی تیم‌های برتر لیگ ایران از شروع لیگ ۱۳۹۸ تا پایان لیگ ۱۴۰۲ می‌پردازیم.

قهرمانی پرسپولیس با نخستین ورژن یحیایی

فصل ۹۹-۱۳۹۸ با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس همراه بود و تیم‌های استقلال در رتبه دوم، فولاد خوزستان در رتبه سوم و دو تیم تراکتور و سپاهان در رتبه‌های چهارم و پنجم ایستادند. تیم فوتبال پرسپولیس با مجموع امتیاز ۶۷ و فاصله امتیاز ۱۴ نسبت به تیم دوم به قهرمانی رسید. در این فصل یحیی گل‌محمدی سرمربی سابق شهر خودرو به پرسپولیس پیوست و در نخستین فصل حضور خود موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر شد.

جامی که پایتخت‌نشینان را دوست دارد

علی علیپور در این فصل توانست با زدن ۱۷ گل جایگاه آقای گلی لیگ برتر را به دست آورد و تیم‌های پارس جنوبی جم و شاهین به لیگ آزادگان سقوط کردند.

سریال ادامه‌دار قهرمانی با امپراتور

لیگ‌برتر ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس همراه بود. سپاهان در رتبه دوم، استقلال در رتبه سوم و تراکتور و گل‌گهر در رتبه‌های چهارم و پنجم به مأموریت خود پایان دادند.

جامی که پایتخت‌نشینان را دوست دارد

تیم فوتبال پرسپولیس در دومین فصل حضور یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی این تیم به قهرمانی لیگ‌برتر با مجموع امتیاز ۶۷ رسید و سجاد شهباززاده از تیم سپاهان با زدن ۲۰ گل عنوان آقای گلی لیگ را به دست آورد. تیم‌های سایپا و ماشین‌سازی به لیگ آزادگان سقوط کردند.

قهرمانی بدون شکست استقلال با مجیدی

در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تیم فوتبال استقلال تهران با کسب عنوان قهرمانی و تیم‌های پرسپولیس با رتبه دوم، سپاهان با رتبه سوم و دو تیم گل‌گهر و فولاد در رتبه‌های چهارم و پنجم لیگ را به پایان رساندند.

جامی که پایتخت‌نشینان را دوست دارد

در این سال تیم فوتبال استقلال با قهرمانی بدون شکست و مجموع امتیاز ۶۸ با سرمربی‌گری فرهاد مجیدی که نخستین فصل حضور وی بود به فصل خود پایان داد. در این فصل دو تیم پدیده و فجر سپاسی به لیگ آزادگان سقوط کردند و لیگ برتر بیست‌ویکم با آقای گلی گادوین منشأ از تیم مس به پایان رسید.

جام به خانه برگشت

رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس همراه بود. در لیگ بیست‌ودوم سپاهان در رتبه دوم، استقلال در جایگاه سوم و تیم‌های تراکتور و ملوان در رتبه‌های چهارم و پنجم به کار خود پایان دادند. در این فصل تیم پرسپولیس با سرمربی‌گری یحیی گل‌محمدی با مجموع امتیاز ۶۶ به قهرمانی دست یافت و تیم‌های نفت مسجد سلیمان و مس کرمان به لیگ آزادگان سقوط کردند. لیگ بیست‌ودوم با آقای گلی شهریار مغانلو از سپاهان با زدن ۱۳ گل به پایان رسید.

جامی که پایتخت‌نشینان را دوست دارد

اوسمار یا نکونام؛ مسئله این است

در لیگ بیست‌وسوم سرنوشت قهرمانی به بازی آخر کشیده شده است و دو تیم استقلال و پرسپولیس با فاصله یک امتیازی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و پرسپولیس با ۶۵ امتیاز در صدر قرار دارد؛ تا پیش از برگزاری دیدارهای امشب هر یک از حالت‌های زیر ممکن است.

  • برد پرسپولیس - برد استقلال

برد استقلال مقابل پیکان و پیروزی پرسپولیس مقابل مس‌رفسنجان منجر به قهرمانی پرسپولیس با ۶۸ امتیاز و نایب‌قهرمانی استقلال با ۶۷ امتیاز خواهد شد.

  • برد پرسپولیس - باخت استقلال

پیروزی پرسپولیس مقابل مس‌رفسنجان و باخت استقلال مقابل پیکان منجر به قهرمانی پرسپولیس با ۶۸ امتیاز و نایب‌قهرمانی استقلال با ۶۴ امتیاز خواهد شد.

  • مساوی پرسپولیس - برد استقلال

مساوی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و برد استقلال مقابل پیکان منجر به قهرمانی استقلال با ۶۷ امتیاز و نایب‌قهرمانی پرسپولیس با ۶۶ امتیاز خواهد شد.

  • باخت پرسپولیس - برد استقلال

باخت پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و برد استقلال مقابل پیکان منجر به قهرمانی استقلال با ۶۷ امتیاز و نایب‌قهرمانی پرسپولیس با ۶۵ امتیاز خواهد شد.

  • مساوی استقلال - باخت پرسپولیس

درصورتی که نتیجه دیدار استقلال و پیکان به تساوی کشیده شود و از سوی دیگر پرسپولیس مقابل شاگردان محرم نویدکیا به شکست بینجامد به دلیل برد پرسپولیس در بازی رودررو با استقلال این تیم پرسپولیس خواهد بود که عنوان قهرمانی را کسب خواهد کرد.

  • مساوی پرسپولیس - مساوی استقلال

مساوی استقلال مقابل پیکان و تساوی شاگردان اوسمار مقابل مس رفسنجان منجر به قهرمانی پرسپولیس با ۶۶ امتیاز و نایب قهرمانی استقلال با ۶۵ امتیاز خواهد شد.

  • مساوی پرسپولیس - برد استقلال

تساوی شاگردان اوسمار مقابل مس رفسنجان و برد استقلال مقابل پیکان منجر به قهرمانی استقلال با ۶۷ امتیاز و نایب‌قهرمانی پرسپولیس با ۶۶ امتیاز خواهد شد.

نظر شما