شناسهٔ خبر: 66956175 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هفته سی ام لیگ برتر فوتبال؛

دوئل پرسپولیس و استقلال برای کسب جام قهرمانی

پرونده بیست و سومین مسابقات لیگ برتر فوتبال امروز با تعیین قهرمان از بین پرسپولیس و استقلال بسته می‌شود.

صاحب‌خبر -

هفته پایانی و سی ام  لیگ برتر فوتبال امروز با انجام ۸ دیدار در حالی در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود که قهرمان لیگ  و دومین تیم سقوط کننده مشخص خواهند شد.  همچنین تیم صنعت نفت آبادان یک هفته به پایان لیگ سقوطش قطعی شد.

پرسپولیس- مس رفسنجان/ روز شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال پرسپولیس هفته گذشته با برتری برابر تیم شمس آذر ۶۵ امتیازی شد و یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد.

سرخپوشان پایتخت می‌خواهند با حمایت هواداران پرشور خود بازی هفته پایانی برابر تیم مس رفسنجان را برنده شوند تا دومین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرند.

البته اگر  شاگردان اوسمار برابر تیم مس رفسنجان به مساوی برسند و در آن طرف، تیم استقلال هم در بازی همزمان برابر پیکان به تساوی برسد و یا ببازد در آن صورت سرخپوشان قهرمان لیگ می‌شوند. اما عدم برد پرسپولیسی‌ها در صورتی که با برد آبی پوشان همراه شود در آن صورت شاگردان نکونام در ورزشگاه خالی از تماشاگر دستگردی جشن قهرمانی می‌گیرند.

در آن طرف، تیم مس رفسنجان هفته گذشته برابر تیم استقلال خوزستان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و با ۳۵ امتیاز در جایگاه دهم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان محرم نویدکیا برابر تیم‌های بزرگ خوب نتیجه گرفتند و حریف دست و پا بسته‌ای برای پرسپولیس نیستند و آنها می‌توانند جشن قهرمانی سرخپوشان را جلوی هوادارانش در آزادی خراب کنند.

البته نکته آماری امیدوار کننده برای پرسپولیس این است که این تیم همیشه برابر تیم مس رفسنجان موفق بوده و شکستی نخورده است. از ۷ بازی برگزار شده، ۵ برد سهم سرخپوشان بوده و ۲ بازی هم با تساوی به پایان رسید.

به هر حال باید دید سرخپوشان پایتخت می‌توانند با حمایت  هواداران خود نهیمن قهرمانی خود را در بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال کسب کنند و عنوان پرافتخارترین تیم لیک برتر را به دست آورند یا نه!

پیکان- استقلال/ روز شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال استقلال ۲ هفته پیش با تساوی برابر تیم نساجی صدر جدول را به پرسپولیس رقیب دیرینه خود واگذار کرد و اکنون با ۶۴ امتیاز در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد.

آبی پوشان پایتخت باید در نبود هواداران خود برابر تیم پیکان پیروز شوند و  منتظر بمانند تا در صورت توقف سرخپوشان برابر تیم مس رفسنجان قهرمانی را به دست آورند.

استقلالی‌ها اصرار داشتند که بازی شان با پیکان در ورزشگاهی غیر از ورزشگاه پاس قوامین برگزار شود تا هوادارانشان بتوانند در این بازی حضور داشته باشند، اما پیکانی‌ها با این موضوع مخالفت کردند و حاضر نشدند در ورزشگاه دیگر‌ی میزبان آبی پوشان باشند.

البته جواد نکونام مدعی شده بود که اگر تیم پرسپولیس پیشنهاد برگزاری بازی در ورزشگاه دیگری را می‌داد به طور حتم با درخواست این تیم موافقت می‌شد.

در آن طرف، تیم فوتبال پیکان هفته گذشته با تساوی برابر تیم فولاد ۲۷ امتیازی شد و در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

تیم پیکان یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته یک به شمار می‌آید و این تیم نیاز به یک امتیاز بازی با استقلال را دارد تا در لیگ برتر باقی بماند.

اگر شاگردان عنایتی برابر تیم استقلال شکست بخورند در آن صورت  احتمال دارد که به لیگ دسته یک سقوط کنند، چون فولاد و استقلال خوزستان با برتری برابر حریفان خود بالاتر از تیم پیکان قرار می‌گیرند و در لیگ برتر ماندنی می‌شوند.

آمار بازی‌های این ۲ تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال به نفع استقلال است. در ۲۴ بازی این ۲ تیم، ۱۴ برد سهم آبی‌ها  بوده و ۱۰ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. همچنین خودروسازان در ۴ سال اخیر نتوانستند استقلال را شکست بدهند.

جدال عنایتی و نکونام در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر یک به نفع تیم استقلال به پایان رسید.

گل گهر سیرجان- ذوب آهن/ روز شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال گل گهر سیرجان هفته گذشته با یک گل برابر تیم استقلال شکست خورد و با ۳۶ امتیاز در رتبه نهم جدول رده بندی قرار گرفت.

شاگردان مارینوس اوزونیدیس  در صورت برد برابر تیم ذوب آهن و شکست شمس آذر در بهترین حالت با رتبه ششم لیگ برتر را به پایان می‌رسانند.

تیم گل گهر تمرکزش در جام حذفی است، تا حداقل در این رقابت‌ها بتواند به موفقیت برسد.

در آن طرف، تیم ذوب آهن هفته گذشته با برتری برابر تیم صنعت نفت آبادان باعث شد که این تیم آبادانی به لیگ دسته یک سقوط کند.

اگر ذوبی‌ها بتوانند تیم گل گهر را شکست بدهند و از آن طرف تیم‌های شمس آذر و ملوان موفق به برد برابر حریفان خود نشوند در آن صورت شاگردان محمد ربیعی با رتبه پنجم لیگ برتر را به پایان می‌رسانند.

این بازی تقابل تیم‌های میانه جدول است و حساسیت چندانی برای هر ۲ تیم ندارد.

بازی رفت ۲ تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ملوان بندرانزلی- آلومینیوم اراک/ روز شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال ملوان هفته گذشته برابر تیم تراکتور شکست خورد و با ۴۰ امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت.

قو‌های سپید انزلی چند هفته‌ای است که نتیجه نمی‌گیرند، اما همچنان رتبه پنجم خود را در جدلو رده بندی حفظ کردند.

شاگردان مهدی تارتار می‌خواهند با حمایت هواداران پرشور خود ۳ امتیاز بازی پایانی را برابر تیم آلومینیوم بگیرند تا رتبه پنجم خود را در جدول رده بندی حفظ کنند.

در آن طرف، تیم آلومینیوم اراک هفته گذشته برابر تیم سپاهان شکست خورد و با ۳۸ امتیاز در رتبه هشتم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان مجتبی حسینی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کردند و تمرکزشان روی این بازی‌ها است که به موفقیت برسند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نساجی مازندران- فولاد خوزستان/ روز شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال نساجی هفته گذشته توانست با برد پر گل برابر تیم هوادار ۲۹ امتیازی شود و در رتبه یازدهم جدول رده بندی قرار بگیرد.

تیم نساجی با هدایت ساکت الهامی استرس سقوط ندارد و در لیگ برتر ماندنی شد و با خیال راحت برابر تیم فولاد خوزستان به زمین مسابقه می‌رود.

شاگردان ساکت الهامی با هر نتیجه‌ای که برابر تیم فولاد در بازی امروز کسب کنند در لیگ برتر می‌مانند.

در آن طرف، تیم فولاد هفته گذشته برابر تیم پیکان متوقف شد و با ۲۶ امتیاز در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد.

تیم فولاد یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته یک به شمار می‌آید و این تیم باید برابر تیم نساجی پیروز شود تا در لیگ برتر فوتبال باقی بماند.

البته پیروز نشدن فولاد برابر نساجی می‌تواند  برای این تیم دردسرساز می‌شود چرا که تیم‌های پیکان و استقلال خوزستان  با برد برابر حریفان خود می‌توانند در لیگ برتر باقی بمانند و باعث سقوط فولاد به لیگ دسته یک شوند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع فولاد به پایان رسید.

سپاهان- شمس آذر/ روز شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال سپاهان در یک بازی تشریفاتی به مصاف تیم شمس آذر می‌رود چرا که برد یا باخت در این بازی در رتبه سومی این تیم تاثیری نخواهد گذاشت.

البته شاگردان مورایس می‌خواهند با حمایت هواداران خود از سد تیم شمس آذر بگذرند تا هم انتقام شکست بازی رفت را بگیرند و هم با برد لیگ برتر را به پایان برسانند.

در آن طرف، تیم شمس آذر هفته گذشته برابر تیم پرسپولیس شکست خورد و با ۳۹ امتیاز در رتبه ششم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان سعید دقیقی می‌خواهند ۳ امتیاز خارج از خانه برابر تیم سپاهان را بگیرند تا در صورت نبردن ملوان جای این تیم شمالی را در رتبه پنجم جدول رده بندی بگیرند و با این رتبه بتوانند در اولین حضور خود در لیگ برتر عملکرد درخشانی از خود به جای بگذارند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم شمس آذر به پایان رسید.

صنعت نفت آبادان- تراکتور/ روز شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هفته گذشته با شکست برابر تیم ذوب آهن به لیگ دسته یک سقوط کرد و این بازی آخرین حضور این تیم آبادانی در لیگ برتر است.

شاگردان فراز کمالوند در یک بازی تشریفاتی و بدون حضور تماشاگران خود  به مصاف تیم تراکتور می‌روند.

در آن طرف، تیم تراکتور همانند صنعت نفت آبادان بازی امروز برایش  تشریفاتی خواهد بود چرا که  برد یا باخت این تیم تبریزی در رتبه چهارمی اش تاثیری ندارد و لیگ را با همان جایگاه چهارم به پایان می‌رساند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۳ برصفر به نفع تیم تراکتور به پایان رسید.

استقلال خوزستان- هوادار/ روز شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال استقلال خوزستان هفته گذشته با برتری برابر تیم مس رفسنجان ۲۵ امتیازی شد، اما  همچنان در خط رسقوط به لیگ دسته یک قرار دارد.

آبی پوشان اهوازی باید ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم هوادار را کسب کنند و امیدوار بمانند تا تیم همنامشان استقلال تهران بتواند تیم پیکان را شکست بدهد تا شاگردان پور موسوی در لیگ برتر باقی بمانند.

در آن طرف، تیم هوادار با وجود ۳ باخت متوالی، اما همچنان ۲۹ امتیازی است و در رتبه دوازدهم لیگ برتر قرار دارد.

شاگردان مسعود شجاعی استرسی برای سقوط ندارند به همین علت با خیال راحت به مصاف تیم استقلال خوزستان می‌روند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر صفر به نفع تیم هوادار به پایان رسید.

خبرنگار: مریم طایفه 

 

نظر شما