شناسهٔ خبر: 66959746 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان:

کسب ۸ سهمیه المپیک و پارالمپیک در رشته قایقرانی نشان‌دهنده توسعه پایه‌ای این رشته است

وزیر ورزش و جوانان گفت: کسب ۸ سهمیه المپیک و پارالمپیک در رشته قایقرانی نشان دهنده این است که در این رشته ورزشی کار پایه‌ای صورت گرفت و من بابت این اتفاق تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت برای ورزشکاران در رقابت‌های پیش رو دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، کیومرث هاشمی در مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی و تجلیل از قایقرانان المپیکی و پارالمپیکی گفت: شهادت رئیس جمهور عزیز که پشتوانه ورزش کشور بودند را تسلیت می‌گویم. غم از دست دادن این عزیز و همراهان‌شان برای ما سخت است و ورزش پشتوانه بزرگی را از دست داد. ایشان در کمتر از ۷ ماه، دو بار در جمع ورزشکاران افتخارآفرین حضور پیدا کرد و تاکید ایشان این بود که خدمت‌گذاری به جامعه ورزش نباید فراموش شود.

او ادامه داد: ان‌شاءالله ما ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم و برای مردم به ویژه جامعه ورزش خدمت‌گذار باشیم. کسب ۸ سهمیه المپیک و پارالمپیک در رشته قایقرانی نشان دهنده این است که در این رشته ورزشی کار پایه‌ای صورت گرفت و من بابت این اتفاق تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت برای ورزشکاران در رقابت‌های پیش رو دارم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم سیستم باشگاه‌داری را در سطح کشور بیشتر و بهتر کنیم، شرایط ورزش قهرمانی پیشرفت خواهد کرد. تنها راه نجات ورزش کشور، بحث توسعه باشگاه‌داری است و باشگاه‌ها موتور محرکه رشته‌های ورزشی است و فدراسیون‌ها تحت برگزاری لیگ‌های مختلف باید استعدادها را شناسایی کنند و تحت این پروسه می‌توانیم تیم‌های ملی خوبی داشته باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت ورزش و جوانان درحال تکمیل طرح آمایش سرزمین و طرح ملی پیشرفت ورزش کشور است تا ورزش کشور به سطح ایده‌آل و استاندارد خود برسد. ما ۳۳ هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در وزارت‌خانه ثبت کردیم و باید تناسبی میان تقسیم‌بندی‌ها در رشته‌های ورزشی وجود داشته باشد و این در بحث آمایش سرزمین در نظر گرفته شده است. ما نظرات مختلف را در مناطق مختلف با دستگاه‌های ورزشی گرفتیم و با تکمیل آن طرح آمایش سرزمین به سرانجام خواهد رسید.

او افزود: در طرح ملی پیشرفت ورزش کشور، برای هر فرد از بدو تولد برنامه ورزشی درنظر گرفته شده است. در این طرح هرکسی که به عنوان یک شهروند فعالیت می‌کند، ورزش را به عنوان سرلوحه امور خود در نظر می‌گیر‌د. بهترین نوع اجرای این طرح در باشگاه‌ها صورت می‌گیرد و فدراسیون قایقرانی در این راستا به خوبی پیش رفته است.

هاشمی در پایان گفت: امیدوارم با کمک یکدیگر شرایطی را برای توسعه ورزش کشور به وجود بیاوریم و دولت‌ها موظف هستند در بخش سخت‌افزاری و اعتبارات کمک کنند و امیدواریم قهرمانان کشور ما در میادین المپیک و پارالمپیک به خوبی بدرخشند.

نظر شما