شناسهٔ خبر: 66951831 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

کیومرث هاشمی: تقویت باشگاه‌داری تنها راه نجات ورزش ایران است  

وزیر ورزش و جوانان گفت: باشگاه‌داری در کنار آموزش و پرورش تنها راه نجات ورزش ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی و تجلیل از قایقرانان المپیکی و پارالمپیکی عصر جمعه در هتل المپیک برگزار شد.‌

در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان،  محمدشروین اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو و ورزشکاران قایقرانی حضور داشتند.

علیرضا سهرابیان، رییس فدراسیون قایقرانی در این مراسم بیان کرد: جزو معدود فدراسیون‌هایی هستیم که ۷۴ تیم مردان و زنان در لیگ داشتیم. ۶۴ مربی که بخشی از آن‌ها ورزشکار بودند، مشغول به کار شدند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کارآفرینی کردیم. ۱۰۷ داور نیز مشغول به فعالیت بودند. از خیرینی که کنار من بودند و کمک کردند، تشکر می‌کنم.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش نیز در این مراسم بیان کرد: شهادت رییس‌جمهور عزیز که انصافا پشتوانه ورزش ایران بود  و یاران او را تسلیت می‌گویم. ورزش پشتوانه بزرگی از دست داد. تقریبا کم‌تر از ۲۰ روز پیش بود که رییس‌جمهور در جمع قهرمانان حضور پیدا کرد و در کم‌تر از هفت ماه دو بار مراسم تجلیل  از قهرمانان برگزار شد. تاکید او همیشه این بود خدمت‌گزاری به ورزشکاران و جامعه پیشکسوتان نباید فراموش شود و امیدوارم بتوانیم خدمتگزار مردم و جامعه ورزش باشیم.

هاشمی ادامه داد: به رییس فدراسیون قایقرانی و هیات های استانی و جامعه قایقرانی تبریک میگویم که هفت سهمیه المپیک و پارالمپیک گرفت که این موضوع نشان می‌دهد حرکت رو به رشدی دارد. این اتفاق قابل تقدیر است. برای ورزشکارانی که در المپیک و پارالمپیک پاریس حضور دارند، آرزوی موفقیت داریم. مراسم امروز به واسطه اختتامیه لیگ‌ها بوده است. این که ۷۴ تیم قایقرانی وجود دارند عدد خوبی است و هر چه سیستم باشگاه‌داری تقویت شود به ورزش قهرمانی کمک می‌شود. تنها راه نجات ورزش ایران در کنار  توجه آموزش و پرورش، باشگاه‌داری است و فدراسیون با برگزاری لیگ، استعدادها را شناسایی کنند و در نهایت تیم‌های ملی قوی داشته باشند. وزارت ورزش توجه ویژه‌ای به باشگاه‌داری دارد.  تا امروز حدود ۳۳ هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی به صورت ثبت شده در وزارت ورزش داریم. سه رشته فوتبال، آمادگی جسمانی و بدنسازی بیش‌ترین باشگاه‌ها را دارند.

او افزود: در طرح آمایش سرزمین دنبال شناسایی استعدادها و ایجاد تشکیلات و ساختار مربوطه هستیم. امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم شرایطی برای توسعه ورزش ایران فراهم کنیم و باید همه کنار هم باشیم و دولت‌ها هم وظیفه دارند در دو بخش سخت افزاری و مالی کنار ورزش باشند. امیدوارم در روزهای آینده شاهد سهمیه‌های بیش‌تر درالمپیک و پارالمپیک باشیم.

نظر شما