شناسهٔ خبر: 66959281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتصال ۹۴درصدی روستاهای لرستان به شبکه ملی اطلاعات

۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

صاحب‌خبر -

اتصال ۹۴ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

مجتبی صارمی  با بیان اينكه یکی از مهمترین پروژه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در دولت سیزدهم طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها موسوم به ftth است،افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲  با آغاز عملیات اجرایی این طرح در استان تاکنون در هفت شهر خرم‌آباد، دورود، پلدختر، الیگودرز، ازنا، الشتر و بروجرد عملیات حفاری، داکت‌گذاری و فیبرکشی با مشارکت یکی از اپراتورها از طرف وزارت ارتباطات آغاز شده است.
وی گفت:بیش از ۲۳۴ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری در لایه اکسس در این دولت در استان توسعه یافته و حدود سه هزار عدد FAT  و ۱۳۳ کابینت تجهیزات پسیو و اکتیو نیز نصب شده است.
صارمی افزود:  شهرهای دیگر استان نیز در برنامه ی سال جاری برای اجرای این طرح قرار دارند که با اضافه شدن شرکت مخابرات استان به اجرای این پروژه،  در روند کار تسریع خواهد شد.
وی هدف از اجرای این  طرح را ارائه ی سرویس اینترنت در حوزه ی ارتباطات ثابت با سرعت حداکثر تا یکهزار مگابیت بر ثانیه برای همه ی کاربران خانگی، کسب و کارهای تجاری، اماکن اداری، آموزشی، درمانی و بانکی عنوان کرد و گفت: همچنین این طرح به‌عنوان زیرساخت اصلی اجرای طرح های شهر هوشمند و مهاجرت ارتباطات همراه به نسل‌های بالاتر است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان افزود: بر اساس طراحی و برآورد کارشناسی انجام شده حدود یکهزار کیلومتر در معابر شهری استان باید حفاری، داکت گذاری و فیبرکشی انجام شده و اعتباری که برای  اجرای این پروژه در استان سرمایه‌گذاری می‌شود براساس شرایط فعلی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
صارمی گفت: از دیگر اولویت‌های کاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در دولت سیزدهم توسعه ی زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات مطلوب ارتباطی و الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی استان است.
وی افزود: این کار با هدف ایجاد عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی با همکاری حوزه روستایی وزارت ارتباطات و اپراتورهای سیار در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دست اقدام است.
صارمی گفت: از مجموع یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون حدود ۹۴ درصد بر اساس آخرین سرشماری رسمی کشور به شبکه ی ملی اطلاعات متصل شده و به اینترنت پرسرعت دسترسی یافته‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی در سایر روستاهای باقی مانده در دست اقدام است، گفت: اعتباری که تاکنون از محل اعتبارات توسعه ی روستایی وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم در استان هزینه شده بیش از  ۷۰۰ میلیارد تومان است.

نظر شما