شناسهٔ خبر: 66961991 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد:

اتصال ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان به شبکه ملی اطلاعات

خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا مجتبی صارمی اظهارکرد: یکی از مهمترین پروژه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در دولت سیزدهم پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها موسوم به ftth است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ در استان عملیات اجرایی پروژه آغاز شد و تاکنون در ۷ شهر خرم‌آباد، دورود، پلدختر، الیگودرز، ازنا، الشتر و بروجرد عملیات حفاری، داکت‌گذاری و فیبرکشی توسط یکی از اپراتورها از طرف وزارت ارتباطات آغاز شده است.
صارمی اضافه کرد: بالغ بر ۲۳۴ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری در لایه اکسس در این دولت در استان توسعه یافته و حدود ۳۰۰۰ عدد FAT  و ۱۳۳ کابینت تجهیزات پسیو و اکتیو نیز نصب شده است.
این مسئول ادامه داد: سایر شهرهای استان نیز در برنامه سال جاری جهت اجرای این پروژه قرار دارند که با اضافه شدن شرکت مخابرات استان به اجرای این پروژه، قطعاً در روند کار تسریع خواهد شد.
وی هدف از اجرای این پروژه را ارائه سرویس اینترنت در حوزه ارتباطات ثابت با سرعت حداکثر تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برای کلیه کاربران خانگی، کسب و کارهای تجاری، اماکن اداری، آموزشی، درمانی و بانکی دانست و گفت: همچنین این پروژه به‌عنوان زیرساخت اصلی اجرای پروژه‌های شهر هوشمند و مهاجرت ارتباطات همراه به نسل‌های بالاتر است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: بر اساس طراحی و برآورد کارشناسی انجام گرفته حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در معابر شهری استان بایستی حفاری، داکت گذاری و فیبرکشی انجام و اعتباری هم که برای  اجرای این پروژه در استان سرمایه‌گذاری می‌شود براساس شرایط فعلی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
وی گفت: از دیگر اولویت‌های کاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات جهت ارائه خدمات مطلوب ارتباطی و الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی  استان است.
صارمی خاطرنشان کرد: این کار با هدف ایجاد عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی با همکاری حوزه روستایی وزارت ارتباطات و اپراتورهای سیار در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: از مجموع ۱۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون حدود ۹۴ درصد بر اساس آخرین سرشماری رسمی کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و به اینترنت پرسرعت دسترسی یافته‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی در سایر روستاهای باقی مانده در دست اقدام است، گفت: اعتباری که تاکنون از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم در استان هزینه شده بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.

نظر شما