شناسهٔ خبر: 66958810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمل و نقل عمومی مشهد در روز زیارتی امام‌رضا (ع) رایگان است

سرویس دهی مترو مشهد و ناوگان اتوبوسرانی منتهی به حرم رضوی در این کلانشهر برای امروز (شنبه) و به مناسبت روز زیارتی رایگان است.

صاحب‌خبر -
حمل و نقل عمومی مشهد در روز زیارتی امام‌رضا (ع) رایگان است
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همزمان با ۲۳ ذی‌القعده، روز زیارتی امام‌رضا(ع) به منظور تسهیل تردد زائران و مجاوران به بارگاه منور رضوی، استفاده از خطوط یک و دوم مترو مشهد در این روز با مصوبه شورای اسلامی شهر و دستور شهردار، رایگان است.
 
وی اضافه کرد: همچنین سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر رضوی نیز امروز رایگان و به صورت صلواتی انجام می شود.
 
محمدیان ادامه داد: بر این اساس سرویس دهی اتوبوسرانی در خطوط ۸۰۰ ، ۸۰۱، ۸۰۲، ۸۳۰، ۸۳۱، ۱۲ ، ۵۰، ۶۲، ۸۲، ۸۶ و ۲۱۰ به صورت صلواتی انجام می شود و ناوگان در این مسیر تقویت شده است.
 
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
 
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
 
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
 
٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.
 
حضرت امام رضا (ع) در روز آخر ماه صفر سال ۲۰۳ و در برخی اقوال در ۲۳ ذی‌القعده به شهادت رسیدند.
 
 
 

 

نظر شما