شناسهٔ خبر: 66949528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویداد "شهر من" ظرفیتی برای تقویت گردشگری شهر بوشهر است

بوشهر-ایرنا- شهردار بوشهر گفت: برگزاری رویداد "شهر من" از سوی شتاب دهنده شهرآرا ظرفیت خوبی برای تقویت گردشگری است که شهرداری بوشهر به سهم خود از این حرکت حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

حسین حیدری روز جمعه در آیین اختتامیه رویداد "شهر من" در گفت و گو با ایرنا افزود: در این رویداد برگزاری کارگروه‌هایی تخصصی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بوشهر در خصوص ظرفیت‌های بوشهر و حتی استان اقدام بسیار موثر و تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: شهر بوشهر همواره یکی از شهرهایی است که با قابلیت‌های بسیار فراوانی که دارد می‌تواند قطب گردشگری در ایران باشد چراکه هر ساله میلیون ها گردشگر به این شهر سفر می کنند.

حیدری ادامه داد: در این زمینه نیاز است تمام دستگاه‌ها مانند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و محیط زیست با شهرداری همراه شوند تا در این راستا نسبت به ساخت و تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری اقدام شود.

شهردار بوشهر تصریح کرد: در این راستا شهرداری بوشهر به سهم خود فرصت‌های مغفول مانده در نوار ساحلی را احیاء و برای بهبود ترافیک شهری و تسهیل در تردد گردشگران اقدام‌های موثری مانند احداث گذر و پارک‌های جدید انجام شده است.

حیدری یادآور شد: یکی از این طرح‌ها فانوس دریایی است که عملیات اجرایی آنها با جدیت از سوی سرمایه‌گذار در حال انجام است.

وی گفت: مدیریت یکپارچه شهری مقوله‌ای مهم برای تمام شهرها است که تا زمان تحقق نشدن این موضوع خلق فرصت نیز بخوبی محقق نمی‌شود.

حیدری اظهار کرد: در تمام دنیا مدیریت شهری مدیریتی یکپارچه است و شهردار هر شهری می‌تواند از شرایط خوبی در این حوزه برخوردار و فرصت‌هایی برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری پیدا کند.

شهردار بوشهر تصریح کرد: همچنین باید سهم سرانه شهرداری‌ها در استان‌ها داده و عوارض آلایندگی شهرهای استان به نحو مطلوب توزیع شود.

وی گفت: در شهر بوشهر از محل ارزش‌ افزوده‌ها طرح‌های زیرساختی مانند تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، گذرهای سلامت، شهید گرد، مرکز تحقیقات به سمت بیمارستان سلمان فارسی و پارک لیل اجرا شده است.

حیدری اظهار کرد: طرح مهم در حوزه پدافند غیرعامل در غرب تنگک‌ها گذری ۲۴ متری به طول چهار کیلومتری اجرایی می شود.

وی گفت: با اجرا نهضت آسفالت ۳۰۰ کوچه خاکی در جنوب بوشهر آسفالت شده و آمار کوچه‌های خاکی نیز به حداقل رسیده است.

حیدری یادآور شد: سنگفرش چهار محل فضایی خوبی ایجاد کرده و امید است هر چه زودتر جداره سازی و نورپردازی آن انجام شود که این مهم به تقویت ظرفیت‌های گردشگری بوشهر کمک شایانی می کند.

این رویداد با رای داوران افراد برتر در مسیرهای مختلف گردشگری، سرمایه‌گذاری و مدیریت شهری تجلیل شدند.

رویداد "شهر من" ظرفیتی برای تقویت گردشگری شهر بوشهر است

نظر شما