شناسهٔ خبر: 66949399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا

نیروهای مسلح یمن امروز(جمعه) بیانیه‌ای را درباره حمله به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریای سرخ در واکنش به تجاوزات شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن گفت: آمریکا و انگلیس طی ساعات گذشته حملاتی را علیه تعدادی از استان‌های یمن انجام دادند که ۱۶ شهید و ۴۱ زخمی برجای گذاشت.

وی گفت: نیروهای یمنی عملیاتی را علیه ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در دریای سرخ انجام دادند. این عملیات در حمایت از غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس با تعدادی از موشک‌های بالدار و بالستیک به صورت دقیق انجام شد.

سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد: حملات آمریکا و انگلیس به یمن منجر به خسارت‌هایی به ساختمان رادیو الحدیده و ساختمان گارد ساحلی در بندر الصلیف و خسارت به تعدادی از کشتی‌های تجاری در این بندر شد. این حملات هدف قرار دادن واضح مراکز غیرنظامی و نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی و یک جنایت جنگی همه جانبه است.

وی تاکید کرد: در پاسخ به این تجاوزات و در حمایت از مردم مظلوم غزه، نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن عملیات نظامی مشترکی را علیه ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ انجام دادند. نیروهای مسلح یمن هرگز در پاسخ مستقیم و فوری به هرگونه تجاوز جدیدی به خاک یمن تردید نخواهند کرد و تمام منابع تهدید و تمام اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی را در دریای سرخ و دریای عرب هدف قرار می‌دهند.

یحیی سریع تاکید کرد: جنایت‌های آمریکا و انگلیس هرگز ما را از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت یمن باز نخواهد داشت و عملیات ما تا زمان توقف تجاوز و لغو محاصره مردم غزه ادامه دارد.

نظر شما