شناسهٔ خبر: 66950750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حمله موشکی نیروهای یمنی به ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا

اقتصاد ایران: سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریای سرخ در پاسخ به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به صنعا و چند شهر دیگر یمن و شهادت یا زخمی شدن ۵۸ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از حمله موشکی به ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در دریای سرخ در پاسخ به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به پایتخت یمن و چند شهر دیگر این کشور و همچنین تداوم حمایت از مردم مظلوم غزه خبر داد.

در بیانیه تصویری سرتیپ «یحیی سریع» آمده است:

جنگنده‌های متجاوز آمریکایی-انگلیسی طی ساعات گذشته به شهر و استان صنعا و استان‌های الحدیده و تعز یورش بردند و این حملات به شرح زیر بوده است:

۱. چهار حمله به شهر صنعا که منجر به زخمی شدن یک نفر شد.

۲. دو حمله به استان صنعا

۳. یک حمله به منطقه «حیفان» در تعز

۴. ۶ حمله به استان الحدیده که به شرح زیر توزیع شده است:

یک حمله به بندر «الصلیف»

یک حمله به ساختمان رادیو الحدیده

دو حمله به اردوگاه نظامی «غلیفقة»

دو حمله به خانه‌های «علی محسن الاحمر» و «علی عبدالله صالح».

در حملات به الحدیده ۱۶ نفر شهید و ۴۱ تن زخمی شدند. در حملاتی که مکان‌های غیرنظامی مانند ساختمان رادیو الحدیده در مقابل بیمارستان الثوره (انقلاب) و گارد ساحلی در بندر الصلیف را هدف قرار دادند، شماری شهید یا زخمی شدند تا تعداد کل شهدا و مجروحان اعم از غیرنظامی و نظامی به ۵۸ نفر افزایش یابد.

این حملات به ساختمان رادیو الحدیده و همچنین ساختمان گارد ساحلی در بندر الصلیف خسارت وارد کرد و تعدادی از کشتی های تجاری هم در بندر آسیب دیدند. این حملات در حالی است که هدف قرار گرفتن مراکز غیرنظامی، نقض آشکار تمام قوانین بین المللی و جنایت جنگی تمام عیار است.

در پاسخ به این جنایات و در چارچوب پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس و در ادامه کمک به مردم مظلوم فلسطین، نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن دست به اقدام مشترک زدند و ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» را در دریای سرخ با تعدادی موشک بالدار و بالستیک به صورت دقیق و مستقیم هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح یمن از پاسخ مستقیم و فوری به هر تجاوز جدید به خاک یمن و هدف قرار دادن همه منابع تهدید و همه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب تردید نخواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن تاکید می کنند که جنایات تجاوزگری آمریکا و انگلیس مانع از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی در قبال مردم فلسطین نخواهد شد و عملیات‌ها تا پایان تجاوز به نوار غزه و لغو محاصره مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما