شناسهٔ خبر: 66949309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه بیرجند: میراث شهید رئیسی مدیریت تراز اسلامی است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: شهید رئیسی میراث بزرگی را به یادگار گذاشت که مدیریت تراز اسلامی و حکمرانی معیار اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) اقامه شد، افزود: شهید جمهور نشان داد می‌توان هم خدایی و هم مردمی بود؛ هم معیشت و هم اقتصاد را دید، هم میدان و هم دیپلماسی را حفظ کرد.

وی بیان کرد: آنچه از قرآن، روایات، عقل سلیم، فطرت انسانی و تجربه تاریخی چند هزار ساله بشر درک کردیم اینکه عرصه زندگی بشر عرصه تقابل دو تفکر توحیدی و شیطانی استکباری بوده و امروز هم این تفکرات ادامه دارد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: باید حواسمان باشد طرف کدام تفکر ایستاده‌ایم لذا باید عاقلانه در طرف درست یعنی تفکر ناب توحیدی بایستیم که سعادت دنیا و آخرت در آن است چون راه نجات فرد، خانواده و جامعه تفکر توحیدی در همه ابعاد و زوایای آن است.

وی با اشاره به تفکر شیطانی و استکباری تصریح کرد: هر جا فساد، ظلم، جنایت و خشونت است به خاطر خودخواهی و انسان محوری بشر بوده است.

حجت‌ الاسلام مختاری گفت: کامل ترین دین به نام اسلام برای ما نازل شد و با ولایت انبیا و اهل بیت (ع) ادامه یافت اما بعد از آن استکبار و سکولاریسم حاکم شد سپس با انقلاب صنعتی، پیشرفت صنعت و بروز زمینه‌های فساد، تفکر استکبار بر عالم رخنه پیدا کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) بت استکبار را شکست و با حمایت مردم، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، هنر امام راحل این بود که تفکر ناب توحیدی و مکتب ناب اسلام را دوباره احیا کرد، ایشان انقلاب و نظام را پیش برد اما فتنه‌های شیطانی و دشمنان ددمنش اجازه ندادند حاکمیت انقلابی بر جامعه تحقق پیدا کند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم تشنه این بودند که حاکمیت الهی بر اساس تفکر توحیدی و باورمند به خدا، ولایت، مردمی، با کفایت، مدیر و مدبر و دلسوز بیاید و کشور را جلو ببرد اما عده ای کاری کردند که کشور دچار کشمکش و تنش شود و در تلاش بودند انقلاب چله دوم را نبیند.

وی افزود: در چنین شرایطی آیت الله رئیسی به میدان آمد و درود بر مردمی که سال ۱۴۰۰ با بالاترین میزان مشارکت در انتخابات، فرد درستی را انتخاب کردند.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: رئیسی آمد و میراث بزرگی را به یادگار گذاشت، او جاده بزرگی که بسته شده بود را باز کرد و آن مدیریت تراز اسلامی و حکمرانی معیار اسلامی بود اما تقدیر الهی مهلت نداد و کمتر از سه سال فعالیت کرد با این وجود امروز میراث شهید رئیسی حکمرانی تراز اسلامی است و اگر این تراز معیار نباشد همه جا لنگ می‌زند.

وی گفت: امروز فرصت طلایی است و دشمن هم از فتنه دست برنداشته، نوکران دشمن دوباره بسیج شده‌اند و همان تفکر مادی امروز توسط عده‌ای غرب‌زده در کشور علم ‌می‌شود که خیلی باید مراقب باشیم.

خطیب جمعه بیرجند عنوان کرد: اگر بتوانیم در هشت ‌سال آینده رئیس جمهوری در حد و اندازه شهید رئیسی انتخاب کنیم که بتواند خدمت به خلق خدا و رضای خدا و عزت کشور را تضمین کند دیگر نوبت به کوتوله‌های سیاسی و غرب‌زده نمی‌رسد.

وی افزود: اینکه گفته شود سطح توقع مردم از رئیس جمهور بالا رفته است درست نیست چون از ابتدای انقلاب تفکر مردم همین بوده و اکنون آن را پیدا کرده‌اند، بعد از این هم توقع مردم همین است و به تفکر کمتر از تفکر توحیدی و تفکر ناب آیت الله رئیسی راضی نخواهند شد.

حجت الاسلام مختاری خطاب به شورای نگهبان گفت: شما امانتدار میراث کشور و شهدا هستید، با قاطعیت تصمیم بگیرید و از هیچ چیز نترسید؛ کسانی که شایسته حکمرانی، خدمت به مردم و در شأن کشور هستند را تایید صلاحیت کنید البته می‌دانیم معذوریت هم دارید.

وی با بیان اینکه در نهایت انتخاب دست مردم است ادامه داد: افرادی تایید شدند که غرب‌زده بودند و راهشان از مردم جدا بود لذا مردم باید هوشیار باشند و به کسانی که تفکر ناب توحیدی دارند، رای دهند.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه مردم باید با چشم باز رای دهند گفت: مردم در تشییع جنازه شهید جمهور نشان دادند فردی در تراز او می‌خواهند و امروز زمان آن است کاندیداهایی که مدعی ولایی و انقلابی بودن هستند ثابت کنند آیا تشنه خدمت یا شیفته قدرت هستند؛ ببینید چه کسی تجربه، مدیریت، ولایی بودن، مردمی بودن، پاکدستی و ساده زیستی او به آیت الله رئیسی نزدیک تر است.

وی همچنین با اشاره به تحولات غزه و فلسطین گفت: بعد از حدود هشت ماه اقدامات آزاردهنده و وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی در فلسطین می‌بینیم که کربلا تکرار شد و در غزه نمایشگاهی از زیباترین زیبایی‌ها و زشت‌ترین زشتی‌ها به نمایش گذاشته شد، آنچه مردم غزه از خود به نمایش گذاشتند مقاومت جانانه، دلیرانه، عزتمندانه و ایستادگی است.

حجت الاسلام مختاری افزود: آنچه آمریکا، اروپا و اسرائیل از خود نشان دادند نیز ددمنشی، نسل‌کشی، کودک کشی، جنایت و در نهایت آدم سوزی بود که مایه شرمساری برای دنیای بشریت، سازمان‌های بین الملل و مدعیان‌ حقوق بشر است.

وی با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تصریح کرد: این اقدام برای جامعه اسلامی و میهن بسیار افتخارآمیز است چون علیرغم همه فتنه‌های مستکبران، انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت به جهان صادر شده است.

خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: این یعنی حرف ما حرف حق است، اگر فردی داخل کشور در لاک خود پنهان شود و حرف فطرت را نشوند فایده ندارد اما اگر در آن سر دنیا کسی حرف حق را بشنود به ما می‌پیوندد.

وی گفت: ایران اسلامی رهبری دارد که نسخه نجات برای تمام دنیا می‌نویسد و این در تاریخ دنیا سابقه نداشته است و نشان از ترقی انقلاب اسلامی در دنیا دارد.

حجت الاسلام مختاری در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: بیشترین توصیه‌ها در قرآن مربوط به تقواست که دایره گسترده‌ای از جمله فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه بی تقوایی‌ برای جامعه آسیب‌زا است افزود: هر جا آسیبی هست از بی تقوایی است از جمله اینکه تقوای سیاسی که از اهمیت زیادی برخوردار است.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: در حوزه سیاسی وظایفی در جامعه اسلامی دیده شده اما تقوای سیاسی رعایت نشده است و همه بلاهایی که بر سر جامعه بشری نازل شده به دلیل نداشتن تقوای سیاسی بوده است.

وی گفت: در کشور ما مردم همت کردند، شهید دادند و انقلابی با این عظمت به پیروزی رسید، استبداد براندازی شد اما به دلیل بی تقوایی سیاسی آنگونه که باید و شاید و دلمان می‌خواهد به آرمان‌های انقلاب نرسیدیم.

حجت‌ الاسلام مختاری افزود: به دروغ گفتند آیت الله رئیسی در پیاده روها دیوار خواهد کشید در حالی که نه تنها دیواری نبود که قفل‌های زیادی در این چند سال اخیر باز شد و صدها هزار میلیارد بدهی دولت‌های قبل تسویه و با واردات واکسن روزانه ۷۰۰ فوتی کرونا به صفر رسید.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور شهید انسانی با تقوا، با کفایت، ساده زیست، پاکدست، مدیر و خدمتگزار به خلق خدا بود، به معنای واقعی کلمه تعامل با کشورهای دیگر و نه با مستکبر را بلد بود در نتیجه یک چهارم جهان به عزای وی نشستند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: مثبت کردن نرخ رشد اقتصادی منفی، عضویت ایران در شانگهای، تغییر نقدینگی، فعال کردن هزاران کارخانه تعطیل و خروج ایران از بحرانی که غرب‌زده‌ها ایجاد کرده بودند بخش کوچکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

نظر شما