شناسهٔ خبر: 66947890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

سیستان و بلوچستان به نگین ترانزیتی منطقه تبدیل می‌ شود

صاحب‌خبر -

اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس در کنار توسعه فرودگاه چابهار و بندر شهید بهشتی، چابهار را به یک قطب بسیار مهم و یک نگین راهبردی و ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

سیستان و بلوچستان به نگین ترانزیتی منطقه تبدیل می‌شود
تین نیوز

اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس در کنار توسعه فرودگاه چابهار و بندر شهید بهشتی، چابهار را به یک قطب بسیار مهم و یک نگین راهبردی و ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه های حوزه راه و مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تمرکز دولت بر تسریع اجرای پروژه راهبردی راه آهن چابهار- زاهدان- میلک، سرخس، اظهار داشت: منابع خوبی را ظرف پنج ماه گذشته برای اجرای این پروژه تزریق کرده ایم و ظرف یکی دو ماه آینده منابع بیشتری را تزریق خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکید رئیس جمهور شهید و برنامه ما بر این بوده که این محور ریلی راهبردی تا پایان سال 1403 به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: قطعات شمالی این پروژه یعنی از زاهدان به سمت میلک و از زاهدان به سمت خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سرخس در 16 جبهه کاری در حال اجرا است و حدود 15 پیمانکار در این نقاط مشغول کار هستند.

بذرپاش گفت: پروژه ریلی چابهار- زاهدان- میلک- سرخس یکی از اصلی ترین پروژه ها و در واقع بزرگترین پروژه ریلی کشور خواهد بود و همین طور غیر از اهمیت حوزه ریلی اهمیت راهبردی و منطقه ای قابل توجهی برای ما دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار قراردادی که اخیراً با کشور هند در بندر شهید بهشتی چابهار منعقد شد و در کنار آن توسعه فرودگاه در چابهار، مجموع این ها یک بسته فرودگاهی، بندری و ریلی خواهد بود و چابهار را به یک قطب بسیار مهم و یک نگین راهبردی و ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد و حتماً استان سیستان و بلوچستان اصلی ترین تاثیر اقتصادی را خواهد دید و عملاً عملیات ترانزیت گسترده ای که از سیستان و بلوچستان اتفاق خواهد افتاد این استان را به یکی از شاهراه های اصلی تردد کالاهای ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

برچسب‌ها:

نظر شما