شناسهٔ خبر: 66946687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی: چابهار تبدیل به نگین ترانزیتی منطقه می‌شود

زاهدان - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره‌برداری از پروژه ریلی چابهار - زاهدان - میلک - سرخس، چابهار را به قطب بسیار مهم اقتصادی و تبدیل به یک نگین راهبردی، ترانزیتی در منطقه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش روز جمعه در حاشیه افتتاح ۱۸۲ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این منطقه کریدور ریلی شمال - جنوبی محسوب می‌شود که یکی از محورهای مهم آن در قطعه چابهار به زاهدان قرار دارد البته قطعه زاهدان به خاش حدود یک و نیم سال گذشته در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: محور بعدی ۴۵۰ کیلومتر از چابهار تا محدوده خاش است که تاکنون منابع خوبی به این پروژه تزریق شده و بزودی نیز منابع جدیدی به آن تعلق می‌گیرد تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: رئیس جمهور شهید نیز تاکید داشته تا پایان سال ۱۴۰۳ این محور راهبردی باید به بهره برداری برسد، در همین راستا قطعات شمالی از زاهدان تا میلک از یک طرف، زاهدان تا خراسان جنوبی از سوی دیگر کار این پروژه به سمت خراسان مرکزی و منطقه سرخس در ۱۶ جبهه کاری در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ پیمانکار در جبهه‌های مختلف قطعات شمالی در حال کار هستند بیان کرد: این یکی از اصلی ترین پروژه‌ها و بزرگترین پروژه ریلی کشور خواهد بود و همین طور به غیر اهمیت حوزه ریلی اهمیت راهبردی و منطقه‌ای قابل توجهی دارد.
بذرپاش گفت: در کنار قراردادی که اخیرا با کشور هند در بندر شهید بهشتی چابهار منعقد شد و با توجه به توسعه فرودگاهی که در منطقه چابهار انجام می‌شود مجموع این بسته بسته‌ای بسیار مناسب فرودگاهی، بندری و ریلی خواهد بود که قطعا سیستان و بلوچستان را متحول خواهد کرد.
وی تصریح کرد: قطعا با این اقدام چابهار تبدیل به قطب بسیار مهم و یک نگین راهبردی - ترانزیتی در منطقه خواهد بود و سیستان و بلوچستان اصلی ترین تاثیر مستقیم اقتصادی در حوزه عملیات گسترده ترانزیتی را خواهد دید.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این اقدام سیستان و بلوچستان را به یکی از شاهراه‌های اصلی تردد کالاهای ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

نظر شما