شناسهٔ خبر: 66946935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأسیس 30 مرکز تربیت حافظان قرآن در مصر

دبیر کل شورای عالی امور اسلامی وزارت اوقاف مصر از تأسیس 30 مرکز تربیت حافظان قرآن و تقویت برنامه‌های آموزش قرآن از راه دور در مصر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، محمد عزت، دبیر کل شورای عالی امور اسلامی وزارت اوقاف مصر طی سخنانی در افتتاحیه پانزدهمین نشست فرهنگی ائمه جماعات مصر در اسکندریه ضمن بیان این خبر گفت: وزارت اوقاف برنامه‌های گسترده‌ای برای  توسعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه توسعه مراکز آموزش تلاوت و حفظ قرآن کریم، مراکز آموزش ابتهالات و ادعیه و همچنین توسعه مسابقات قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی در دست اقدام دارد.

وی از افتتاح بیش از 30 مرکز تربیت حافظان قرآن کریم در سراسر مصر، راه‌اندازی و گسترش برنامه‌های حفظ قرآن از راه دور، گسترش برنامه‌های آموزش قرآن ویژه کودکان و همچنین برگزاری نشست‌های آموزشی و دینی خبر داد. 

یادآوری ‌می‌شود؛ وزارت اوقاف مصر در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در این کشور اجرا کرده است. توسعه مراکز آموزش تلاوت و حفظ قرآن کریم به ویژه در مناطق دورافتاده این کشور در کنار تلاش گسترده برای اصلاح و بهبود وضعیت چاپ و توزیع قرآن کریم از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

انتهای پیام

نظر شما