شناسهٔ خبر: 66717945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری نخستین همایش اهل قرآن در قاهره

وزارت اوقاف مصر از برگزاری نخستین همایش اهل قرآن با حضور قاریان ارشد رادیوی قرآن مصر و دیگر چهره‌های برجسته قرآنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، وزارت اوقاف مصر از برگزاری نخستین همایش اهل قرآن با حضور قاریان ارشد رادیوی قرآن مصر و دیگر چهره‌های قرآنی خبر داد.

 این همایش با همکاری رادیوی قرآن قاهره در روز سه‌شنبه، 21 ماه مه (اول خرداد 1403) در مسجد نور واقع در محل عباسیه قاهره برگزار می‌شود. قاریانی که به تازگی در رادیوی قرآن پذیرفته شده‌اند، به همراه قاریان ارشد مصری و همچنین برخی از واعظان برگزیده دوره آموزشی شیخ شعراوی حضور دارند.

این در حالی است که وزیر اوقاف مصر روز گذشته در جریان سخنان خود که در مسجد سیده زینب قاهره برگزار شده است. وی ضمن تبریک بازگشایی این مسجد به عاشقان اهل‌ بیت و تمام مردم مصر از پذیرش 12 قاری جوان جدید برای حضور در رادیوی قرآن قاهره خبر داد. به گفته وی این نخستین بار از تاریخ تأسیس رادیوی قرآن قاهره است که این تعداد از قاریان در رادیوی قرآن پذیرفته می‌شوند.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر چندی پیش اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور دستور داده است تا رادیو قرآن قاهره از قاریان جوان بهره بگیرد. این دستور پس از ماجرای اشتباه محمد السلکاوی، قاری مشهور مصری در هنگام تلاوت و تصمیم رادیو قرآن برای توقف همکاری با این قاری و منع او از تلاوت از سوی اتحادیه قاریان مصر صورت گرفت.

وزیر اوقاف مصر در آن زمان تأکید کرده بود: این قاریان با توجه به استانداردها، معیارها و ضوابط دقیق رادیو قرآن کریم انتخاب خواهد شد. 

انتهای پیام

نظر شما