شناسهٔ خبر: 66941709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

کار سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار راهبردی است

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کار سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار راهبردی و استراتژیک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر پنج شنبه در دیدار رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و کارکنان با تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار داشت: شهید رئیسی ناشناخته ماندند و ناشناخته رفتند و بعد از شهادت ایشان بسیاری از امور روشن شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سازمان قضائی نیروهای مسلح یک نهاد حاکمیت قضائی است که نقش فوق العاده مهمی را ایفا می‌کند گفت: اهمیت این نهاد به دلیل حوزه قضاوت در نیروهای مسلحی است که کوچک‌ترین خطا در آن بزرگترین ضربه را به نظام وارد می‌کند، به همین دلیل این کار راهبردی و استراتژیک بوده و کاری است که در ساختار قضائی، اختصاصی است.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: باید پیش از آنکه به حوزه قضائی قضاوتی ورود شود، به حوزه قضائی پیشگیری ورود کرد، چراکه اگر خطایی در درون نیروهای مسلح ایجاد شد ضربات مهمی را وارد می‌کند و آثار آن در سطح جامعه می‌ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به همین جهت اگر حوادثی اتفاق بیافتد آسیب خود را به جامعه خواهد زد، هرچند که به لحاظ قضائی پیگیری شود، لذا پیشگیری بسیار مهم است و این کار با فرهنگ سازی ممکن خواهد بود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر بازدارنده بودن احکام گفت: احکام باید بازدارنده باشد که هم فرد تنبیه شود و هم عبرت برای دیگران باشد. اگر احکام بازدارنده نباشد هم روحیه فرد تغییر نخواهد کرد و دیگرانی که در معرض این تخلف هستند تخلف خود را مرتکب می‌شوند.

وی بیان داشت: بسیاری از احکام به لحاظ نرخ تورم سطحشان کاهش یافته است، بنابراین از حیث نظری روی قوانین باید کار کرد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای با زندانیان اظهار داشت: افرادی که زندان می‌روند کوشش شود با آنان نشست‌های مشاوره‌ای برگزار گردد که مرتکب این خطا مجدد نشوند.

وی بر حفظ آبروی کارکنان نیروهای مسلح تاکید کرد.

نظر شما