شناسهٔ خبر: 66941786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

کار سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار راهبردی و استراتژیک است

حوزه/ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح یک نهاد حاکمیت قضایی است که نقش فوق العاده مهمی را ایفا می کند گفت: اهمیت این نهاد به دلیل حوزه قضاوت در نیروهای مسلحی است که کوچکترین خطا در آن بزرگترین ضربه را به نظام وارد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و کارکنان با تسلیت شهدای خدمت اظهار داشت: شهید رئیسی ناشناخته ماندند و ناشناخته رفتند و بعد از شهادت ایشان بسیاری از امور روشن شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح یک نهاد حاکمیت قضایی است که نقش فوق العاده مهمی را ایفا می کند گفت: اهمیت این نهاد به دلیل حوزه قضاوت در نیروهای مسلحی است که کوچکترین خطا در آن بزرگترین ضربه را به نظام وارد می کند، به همین دلیل این کار راهبردی و استراتژیک بوده و کاری است که در ساختار قضایی، اختصاصی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری عنوان کرد: باید پیش از آنکه به حوزه قضایی قضاوتی ورود شود، به حوزه قضایی پیشگیری ورود کرد. چراکه اگر خطایی در درون نیروهای مسلح ایجاد شد ضربات مهمی را وارد می کند و آثار آن در سطح جامعه می ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به همین جهت اگر حوادثی اتفاق بیافتد آسیب خود را به جامعه خواهد زد، هرچند که به لحاظ قضایی پیگیری شود، لذا پیشگیری بسیار مهم است و این کار با فرهنگ سازی ممکن خواهد بود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر بازدارنده بودن احکام گفت: احکام باید بازدارنده باشد که هم فرد تنبیه شود و هم عبرت برای دیگران باشد. اگر احکام بازدارنده نباشد هم روحیه فرد تغییر نخواهد کرد و دیگرانی که در معرض این تخلف هستند تخلف خود را مرتکب می شوند.

وی بیان داشت: بسیاری از احکام به لحاظ نرخ تورم سطحشان کاهش یافته است، بنابراین از حیث نظری روی قوانین باید کار کرد.

حجت‌الاسلام صفایی بوشهری با تاکید بر برگزاری نشست های مشاوره ای با زندانیان اظهار داشت: افرادی که زندان می روند کوشش شود با آنان نشست های مشاوره ای برگزار گردد که مرتکب این خطا مجدد نشوند.

وی بر حفظ آبروی کارکنان نیروهای مسلح تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما