به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یوسفی در این برنامه در پاسخ سوال یکی از شهروندان مبنی بر چرایی آغاز پروژههای جدید با وجود پروژههای در دست اقدام افزود: این موضوع منطقی نیست، چرا که تا وقتی پروژهای تمام نشده است، نباید پروژه دیگری را شروع کنیم و قطعاً پروژههای بزرگی مانند تقاطع پنجسطحه آذربایجان بسیار زمانبر هستند و نمیتوان اجرای سایر پروژهها را معطل اتمام چنین پروژههایی کرد.
وی گفت: تمام فکر و برنامه شورای شهر اتمام پلهای بی ۱ و بی ۴ در طول سه ماه آینده است تا کف پل آذربایجان را عاری از ترافیک خودرویی کنیم.
یوسفی با اشاره به تأخیر در اجرای پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی عنوان کرد: برای اتمام این پروژه شش ماه زمان تعیین شده بود اما وارد نهمین ماه اجرای آن شدهایم که بخشی مربوط به کندی در روند اجرای زیرساختها و جابهجایی تأسیسات و بخشی مربوط به بارندگیهای مناسبی بود که شاهد شدیم.
عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: شهرداری باید همهجانبه و در تمام حوزهها و در تمام بخش شهر همزمان کار و فعالیت داشته باشد و اگر عملکرد خود را تقویت کنیم میتوانیم تمام پروژهها را به طور موازی همزمان پیش ببریم.
یوسفی با اشاره به متفاوت بودن پیمانکاران پروژههای مختلف شهری و اختصاصی بودن منابع مالی تعیین شده برای هر پروژه و تداخل نداشتن در امور مربوط به پیشرفت عمرانی پروژهها تأکید کرد: شهرداری ارومیه قطعاً باید به سمت اتمام پروژههای اولویتدار حرکت کند، چرا که دغدغه اصلی مردم نیز همین است و مدیریت ترافیک را نیز از همین طریق میتوان انجام داد.
وی با بیان اتمام عملیات عمرانی در پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی گفت: از شهردار ارومیه خواستهایم که هر لحظهای که آسفالتریزی این زیرگذر به اتمام رسید بدون تشریفات و مراسم افتتاحیه در همان لحظه به روی ترافیک گشوده شود تا شاهد رفاه و آسایش شهروندان در این مسیر باشیم.
یوسفی ادامه داد: تمام اعتباراتی که برای پروژههای شهری هزینه میشود، از جیب شهروندان است و ریالی از اعتبارات استانی و ملی استفاده نمیشود و اگر در برخی پروژهها شاهد کندی در روند پیشرفت آنها هستیم به علت کمبود منابعی است که گاهاً رخ میدهد اما در شهرهایی که طبق قانون کلانشهر محسوب میشوند ۵۰ درصد هزینههای پروژههای ملی را دولت تقبل میکند که تأثیر بسزایی در پیشرفت پروژهها دارد و ارومیه تاکنون کلانشهر نشده و بزرگشهر محسوب میشود و در خصوص بهرهمندی از بودجههای ملی محروم است.
دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به پروژه میدان امام (ره) خاطرنشان کرد: این یک پروژه فاخر است و نماد ارومیه و محل اجتماعات مختلف شهروندان خواهد بود اما یکسری اختلافاتی بین دستگاههای مختلف متولی وجود دارد که باید حل شود و همچنین تداوم آزادسازی در محل اجرای پروژه را شاهد باشیم.
یوسفی در خصوص ناوگان حملونقل عمومی و اتوبوسهای شهری ارومیه یادآور شد: یارانه حملونقل عمومی باید توسط دولت پرداخت شود اما در ایام کرونا با توجه به متضرر شدن رانندگان اتوبوس با همراهی دستگاه قضائی یارانهای برای اتوبوسهای شهری بخش خصوصی تعیین شد که تاکنون ادامه دارد در حالی که قانوناً برعهده شهرداری نیست.
وی ادامه داد: در سالجاری هم این یارانه پرداخت خواهد شد اما جمعبندی نهایی روز شنبه در صحن علنی شورای شهر انجام میگیرد و درباره میزان افزایش آن تصمیمگیری خواهد شد.
نظر شما