شناسهٔ خبر: 66479933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گشایش گره ترافیکی خوی

گره ترافیکی خوی بااجرای بزرگترین طرح عمران شهری  آذربایجان غربی در خوی و ۵ طرح بزرگ مسیر گشایی با بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان اعتبار رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این طرح‌ها شامل احداث  کمربندی سردار شهید سلیمانی و مسیر گشایی در ۵ نقطه بافت سنتی و قدیمی خوی است که اجرای این طرح‌ها از ۷۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 
نصراله پور شهردار خوی در گفتگو باخبرگزاری صدا وسیما گفت:کمربندی سردار شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر و بصورت چهاربانده   با هدف کمک به کاهش ترافیک در بافت سنتی خوی و توسعه مناطق کمتر برخوردار در دست احداث است. 
وی افزود: این کمربندی بعنوان بزرگترین طرح عمران شهری آذربایجان غربی است که احداث آن در حال حاضر از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
شهردار خوی تصریح کرد: این طرح از اهداف مهم طرح تفضیلی خوی است که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آزاد سازی مسیر و تملک پلاک‌های موجود و اجرای کمربندی هزینه شده است. 
نصراله پور گفت: بابهره برداری از این طرح بزرگ شهر خوی در تمام جوانب به بزرگراه مرز رازی، مرز بازرگان و بزرگراه ایواوغلی -تبریز متصل می‌شود. 
شهردار خوی بااشاره به معضل ترافیک در بافت سنتی و قدیمی خوی از اجرای طرح‌های مسیر گشایی در ۵ نقطه شهر خوی هم خبر داد و افزود: با بهره برداری  از این طرح‌ها بخش مهمی از گره ترافیکی شهر تاریخی خوی گشوده می‌شود. 
وی  کوچه امین دیوان، تلگراف، ادامه شیخ نوایی، ادامه بلوار بهشتی و کوچه حاتم خان را طرح‌های مسیر گشایی در شهر خوی اعلام کرد و افزود: در همه این مناطق در کنار مسیرگشایی، طرح‌های عمران شهری بصورت کامل اجرایی می‌شود. 
نصراله پور گفت: در مجموع برای اجرای این طرح‌های عمران شهری بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان برای تملک، آزاد سازی و عملیات عمرانی از محل بودجه عمرانی شهرداری هزینه می‌شود. 
موسی خانی معاون امور زبنایی و ترافیک شهرداری خوی هم  گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری خوی پیوست ترافیکی دارد که در اجرای این طرح‌ها و لحاظ شده است. 
وی افزود: اجرای این طرح‌ها باعث گشایش گره‌های ترافیک در سطح شهر، کاهش زمان و هزینه‌های سفر و رونق اقتصادی محلات و در بلند  و کوتاه مدت مشکلات زیست محیطی محلات را نیز برطف م یکنند. 
شهر خوی با قدمت بیش از ۸ هزار سال وبا بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از پرجمعت‌ترین و بزرگترین شهر‌های شمالغرب کشور است.

نظر شما