شناسهٔ خبر: 66940603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد:

راه اندازی تصفیه خانه های شیراز و صدرا نیازمند تکمیل فرآیند

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس به اتفاق معاون محیط زیست انسانی و کارشناسان و مسئولان محیط زیست شیراز از روند دفع بهداشتی فاضلاب در شیراز و صدرا بازدید به عمل آورد و فرایندهای دفع بهداشتی فاضلاب در این مناطق را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عطا پورشیرزاد با بیان اینکه پایش و کنترل ضوابط محیط زیستی وظیفه اصلی این سازمان است افزود: ماهیت وجودی سازمان حفاظت محیط زیست برای صیانت از مواهب خدادادی در عرصه‌های طبیعی و شهری است که این وظیفه با کنترل ضوابط و مقررات در حوزه های مختلف صنعتی و حفاظت از محیط طبیعی و پایش روند دفع بهداشتی پساب ها و فاضلاب ها میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب شیراز وظیفه ذاتی محیط زیست است افزود: راه اندازی تصفیه خانه های شیراز و صدرا نیازمند تکمیل فرایند است، دراین عرصه کارهای مثبت و مناسبی صورت گرفته که با تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌ها باید تکمیل شود.

بهمن بهروزی مدیر عامل آبفا شیراز هم در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از دغدغه مندی محیط زیست و تشکل های محیط زیستی با ارائه گزارشی از روند راه اندازی تصفیه خانه های شیراز و صدرا اظهار داشت: شاخص های تصفیه فاضلاب در شیراز فراتر از کلان شهرهای دیگر در حال پیگیری و اجرا است.

بهروزی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای دیگر انشعابات تصفیه خانه ها به منازل مشترکان وصل نشده و فرایند بهره گیری از آن هنوز تکمیل نیست افزود: این در حالی است که در کلان شهر شیراز اتصال انشعابات همزمان با راه اندازی تصفیه خانه ها در حال انجام است و بسیاری از مناطق اکنون توانسته اند از خدمات تصفیه خانه برخوردار شوند.

به گفته وی بسیاری از استان های مجاور فارس هنوز فاضلاب خام و تصفیه نشده دارند در حالیکه شیراز یک گام جلوتر از سایر استان های همجوار توانسته است تصفیه خانه های فاضلاب را ایجاد و راه اندازی کند و انشعابات آن هم وصل است و به مردم خدمات می دهد.

بهروزی از دریاچه مهارلو به عنوان اثر محیط زیستی بهره مند از تصفیه فاضلاب نام برد و گفت: مهارلو از جمله مناطقی از محیط زیست است که به مدد فعالیت تصفیه خانه شیراز جان تازه گرفت و از نابودی نجات یافت، اگر فاضلاب شیراز بصورت تصفیه نشده وارد مهارلو می شد، این دریاچه روند نابودی را پرشتاب طی میکرد اما با فعالیت تصفیه خانه های فاضلاب شیراز بخش عمده ای از فاضلاب شیراز بی خطر سازی می شود و از ورود آن به مهارلو جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: حدود 70 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده شیراز اکنون وارد دریاچه مهارلو می شود، و این مهم به بقای دریاچه کمک کرده است، بخشی از آبهای سطحی تصفیه نشده هم البته به این دریاچه می ریزد که سازمان های مسوول باید در این زمینه بیشتر احساس مسوولیت کنند.

مدیر عامل آبفا شیراز اضافه کرد: صنایع استان فارس موظف هستند بر اساس دستور قانونی از پساب تصفیه شده استفاده کنند، تا کنون با بسیاری از مراکز صنعتی شیراز قرارداد منعقد شده است، استقبال از استفاده از پساب از سوی مراکز صنعتی مناسب است و این روند بهتر هم می شود .

مسوولان محیط زیست و آبفا شیراز در ادامه ضمن بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر صدرا روند تصفیه فاضلاب در صدرا را ارزیابی و بررسی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما