شناسهٔ خبر: 66939003 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فضای مجازی، واقعیت‌های دانشگاه‌های کشور را وارونه نشان می‌دهد

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: فضای مجازی، واقعیت‌های دانشگاه‌های کشور را وارونه نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات گفت: فضای علمی دانشگاه‌های کشور برای انجام تحقیقات کاربردی باز است در حالی که شرایط گفتمانی حاکم در فضای مجازی، واقعیت‌های دانشگاه‌ها را وارونه نشان می‌دهد.

سید علی‌محمد میرمحمد میبدی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان مزین به نام ۱۴۶ نخبه شهید است و از افتخارات آن این است که شهید فخری‌زاده از دانش‌آموختگان این مرکز علمی محسوب می‌شود.


او  گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان می‌دهد که صیانت از راه شهیدان که برقراری امنیت در جامعه بود، همچنان جاریست و ما در حال رسیدن به آن ارزش‌های والا هستیم.

میرمحمد میبدی ادامه داد: اکنون فضای علم و تحقیق برای انجام کار‌های عملی بیش از هر زمان دیگری در دانشگاه‌ها دایر است و برای نمونه در دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه شیمی کار‌های نوینی انجام می‌شود که کمتر پژوهشگری در آنسوی مرز‌ها بدلیل نبود امکانات، سراغ آن می‌رود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این آئین گفت: این دانشگاه با تمرکز روی پژوهش و فناوری، فعالیت‌ها و دستاورد‌های خوبی را بویژه در ۲ سال و نیم گذشته بدست آورده است.

حمیدرضا صفوی افزود: حجم قرارداد‌های تحقیقاتی و صنعتی دانشگاه صنعتی از ۸۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار میلیار ریال در سال ۱۴۰۲ رسید که اتفاق بسیار مبارکی است و این قرارداد‌ها نقش مهمی در بالندگی دانشگاه و توسعه صنعت و ماندگاری نخبگان در کشور دارد.

او افزود: در کنار دستاورد‌های عظیم ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون افزون بر ۴۰ هزار دانش‌آموخته نخبه را به بازار کار تحویل داده است و این مولفه امروز در اوج بالندگی خود قرار دارد که دلیل اصلی آن تغییر انتظارات جامعه نسبت به دانشگاه است.


هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات یکی از بزرگترین رویداد‌های امنیت سایبری کشور است که امسال با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بخش‌های مختلف شامل ایده‌های نوافتا، کارگاه‌های آموزشی و فنی، مسابقه‌ی مازآپا و نمایشگاه افتا برگزار شد.

نظر شما