شناسهٔ خبر: 66938470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فضای مجازی، واقعیت‌های دانشگاه‌های کشور را وارونه نشان می‌دهد

اصفهان-ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: فضای علمی دانشگاه‌های کشور برای انجام تحقیقات کاربردی باز است در حالی که شرایط گفتمانی حاکم در فضای مجازی، واقعیت‌های دانشگاه‌ها را وارونه نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی‌محمد میرمحمد میبدی روز پنجشنبه در آئین اختتامیه «هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات» افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان مزین به نام ۱۴۶ نخبه شهید است و از افتخارات آن این است که شهید فخری‌زاده از دانش‌آموختگان این مرکز علمی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان می‌دهد که صیانت از راه شهیدان که برقراری امنیت در جامعه بود، همچنان جاریست و ما در حال رسیدن به آن ارزش‌های والا هستیم.

میرمحمد میبدی ادامه داد: اکنون فضای علم و تحقیق برای انجام کارهای عملی بیش از هر زمان دیگری در دانشگاه‌ها دایر است و برای نمونه در دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه شیمی کارهای نوینی انجام می‌شود که کمتر پژوهشگری در آنسوی مرزها بدلیل نبود امکانات، سراغ آن می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: دانشگاه‌های ما ظرفیت‌های زیادی دارند که از برکات جمهوری اسلامی است و باید قدردان این نظام مقدس باشیم و نتایج تحقیقات و پژوهش های کشور را در اختیار صنایع کشور قرار دهیم.

میرمحمد میبدی تاکید کرد: اگر امکانات لازم در اختیار دانشگاهیان قرار گیرد فضای کشور بسوی اقتدارآفرینی بیشتر حرکت خواهد کرد.

حجم ۱۳ هزار میلیار ریالی قراردادهای تحقیقاتی و صنعتی دانشگاه صنعتی اصفهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این آئین گفت: این دانشگاه با تمرکز روی پژوهش و فناوری، فعالیت‌ها و دستاوردهای خوبی را بویژه در ۲ سال و نیم گذشته بدست آورده است.

حمیدرضا صفوی افزود: حجم قراردادهای تحقیقاتی و صنعتی دانشگاه صنعتی از ۸۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار میلیار ریال در سال ۱۴۰۲ رسید که اتفاق بسیار مبارکی است و این قراردادها نقش مهمی در بالندگی دانشگاه و توسعه صنعت و ماندگاری نخبگان در کشور دارد.

وی افزود: در کنار دستاوردهای عظیم ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون افزون بر ۴۰ هزار دانش‌آموخته نخبه را به بازار کار تحویل داده است و این مولفه امروز در اوج بالندگی‌ خود قرار دارد که دلیل اصلی آن تغییر انتظارات جامعه نسبت به دانشگاه‌ است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی با اشاره به توقع جامعه از دانشگاه‌های نسل چهارم تصریح کرد: این دانشگاه‌ها که بر اساس نیاز جامعه کار می‌کنند و پرورش نیرو دارند توجه ویژه‌ای به رویکردهای جدید در فناوری و توجه به امور کاربردی دارند و در یک کلام تقاضامحور هستند که همه این ویژگی‌ها نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان مهیاست.

وی اضافه کرد: امروزه هرچند تولید علم یک نیاز است ولی مهمتر از آن، مصرف علم توسط دانشگاه‌ها و صنعت است و امروز دانشگاه‌ها باید با نیازهای مختلف جامعه آشنا باشند و برای رفع آن بکوشند.

به گزارش ایرنا، هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات یکی از بزرگترین رویدادهای امنیت سایبری کشور است که امسال با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بخش‌های مختلف شامل ایده‌های نوافتا، کارگاه‌های آموزشی و فنی، مسابقه‌ی مازآپا و نمایشگاه افتا برگزار شد.

فضای مجازی، واقعیت‌های دانشگاه‌های کشور را وارونه نشان می‌دهد

نظر شما