شناسهٔ خبر: 66937023 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین جزئیات ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان در اصفهان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان اصفهان متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی همزمان با سراسر کشور می‌توانند تا پایان خرداد سال جاری برای ثبت‌نام آزمون اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

روح‌الله خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره شرایط ثبت‌نام جهش تحصیلی اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند هر سال قبل از شروع سال تحصیلی جدید در سامانه ثبت‌نام جهش تحصیلی نام نویسی کنند و به اصطلاح یک پایه را جهشی بخوانند، دانش آموزانی که می‌خواهند برای جهش تحصیلی ثبت‌نام کنند باید به مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنند مراجعه کرده تا مدیر مدرسه اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه فرایند تمام ثبت‌نام دانش‌آموزان توسط مدیریت مدرسه صورت می‌گیرد، افزود: در مرحله اول مدیر پس از حصول اطمینان از شرایط دانش‌آموز ثبت تقاضای آن را در سامانه سیدا انجام می‌دهد، سپس بعد از تأیید درخواست مدیر در سیستم سیرت، ثبت جهش تحصیلی از سوی اولیا در پنجره واحد سیرت برای نوبت‌گیری و مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش اجرا می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان پیرامون اینکه جهش تحصیلی از کلاس اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان انجام می‌شود، افزود: در استان اصفهان سالیانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دانش‌آموز طی فرایند مراحل ثبت‌نام توسط مدیریت مدارس، در آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزی دوره ابتدایی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اطلاع زمان آغاز و پایان ثبت‌نام جهش تحصیلی موضوع بسیار مهمی است که دانش‌آموزان علاقمند و مشتاق باید به آن توجه کنند، گفت: خانواده‌ها ثبت‌نام دانش‌آموزان را به روزهای پایانی موعد مقرر موکول نکنند، چرا که احتمال اختلال در سامانه مذکور نیز وجود دارد.

خزایی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان اصفهان متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی همزمان با سراسر کشور می‌توانند تا پایان خرداد سال جاری برای ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

نظر شما