شناسهٔ خبر: 66936868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرمایه گذاری صنعتی در همدان دوران دولت سیزدهم 140 درصد رشد یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: جذب سرمایه گذاران بخش صنعت در دولت سیزدهم نسبت به دوران قبل ۱۴۰ درصد رشد پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از همدان، احمد شانیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۰۰ واحد صنعتی استان با ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر در دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار گرفت.

در دولت سیزدهم اقدامات ماندگاری در جهت توسعه صنعتی همدان به انجام رسید که از جمله آنها باید به بهره برداری و صدور جواز تاسیس برای ۲هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: آمارها یاد شده نشانگر رشد سرمایه گذاری و توسعه شتابان صنعتی همدان طی سال های اخیر است.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت همدان همچنین گفت: با بهره برداری از طرح هایی که برای آنها جواز تاسیس صادر شده شاهد اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری در بخش صنعت استان خواهیم بود.

این مسوول اظهار کرد: در کنار رشد ۱۴۰ درصدی جذب سرمایه گذار، رشد ۸۰ درصدی شرکت های دانش بنیان از جمله توفیقات مهم بخش صنعت استان همدان در دولت مردمی سیزدهم بوده است.

وی یادآور شد: راه اندازی اولین شهرک صنفی صنعتی کشور، احداث نخستین شهرک با فناوری های بالا (هایتک) و آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا پس از سالها وقفه در کنار ایجاد صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از دیگر دستاوردهای بخش صنعت همدان در دولت سیزدهم به شمار می رود.

شانیان با بیان اینکه در این مدت شاهد رشد ۱۵ درصدی جواز تاسیس طرح های صنعتی و رشد ۵۰ درصدی تولید برخی محصولات شامل شیشه، دارو و ادوات کشاورزی در صنایع همدان بودیم،افزود: با حمایت های انجام شده از سوی دولت شاهد جهش در تکمیل طرح های صنعتی استان هستیم به طوری که ۳۰۰ طرح هم اکنون با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دست ساخت قرار دارند.

وی افزود: پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی،رساندن صادرات کالا به ۲۰۶ قلم کالا به ۱۵۶ کشور جهان و و برگزاری جشنواره فرش با تقویت صنعت فرش دستباف از دیگر فعالیت های انجام شده اداره کل صمت همدان در دولت سیزدهم بود.

انتهای پیام/

نظر شما